AĞAÇ EV SOHBETLERİ #70 : İKİNCİ ŞANS VERİLMELİ Mİ?


Konu her ne olursa olsun, kişi veya nesnelere ikinci şans verilmeli mi?

Nesnelere ikinci şansı veriyorum. Bu tüketilen bir gıda da olabilir, demirbaş bir ev aleti de. Tüketilen gıda türü bir nesneyse gıda zehirlenmesi yaşamadığım takdirde –konu tadının benlik olmamasıysa örneğin- başka zaman hadi bir tekrar deneyeyim diye aldığım oluyor. Ev aletiyse zaten baştan türlü araştırmayla alındığı için ikinci bir şansı hak ediyor oluyor. Yola devam edemeyecek hale gelesiye kadar yola onunla devam ediyoruz, tabii bu arada seneler geçiyor. Allah yapısı olan biz bozuluyoruz, kul yapısı alet de bozulabilir deyip veriyorum yolda tökezleyen ev aletine de ikinci şansı.

Nesnelere şans verip kişilere şans vermemek garip olurdu… Kişilere de veriyorum ikinci şansı. Hatta bazen üçüncü şansı. Ama bu şansı vermem artık ona, o konuda eskisi kadar güvendiğim anlamına gelmiyor. Sadece yaptığı şey için onu affediyorum o kadar.

Bu sayede ben bu olumsuzluğa takılıp kalmamış oluyorum, hem de karşı taraf yanlış yaptığı bir şeyi düzeltme şansı buluyor. Haliyle eskisinden daha geride çizilmiş bir çizgiyle başlıyoruz ama olsun o kadar. Karşı taraf samimiyse ve kendimizi de düzeltmişsek çizgiyi genişletmek de bizim elimizde.

Bu yazdıklarımı daha çok yalan, arkadan konuşma gibi konuları düşünerek yazdım. Konu aldatma olursa ne düşünürüm bilemiyorum açıkçası, umarım başımıza gelmez de düşünmek zorunda kalmayız.

Ağaç ev sohbetlerinde benden bu kadar. Güzel konu için Andromeda’ya, daveti için deeptone’ye , okuduğunuz için size teşekkür ediyorum. Siz ne düşünüyorsunuz,, benim düşündüklerim hakkında ne düşünüyorsunuz?  Yorumlarda buluşuruz umarım :)

Yorum Gönder

22 Yorumlar

  1. Valla biloğun yüzü burda ben yalan söylemem..senin çok ponçik bir tatlış olduğunu düşünüyorum öncelikle..sonralıkla yazdıklarına katılıyor ve şahsıma ait fikir beyanatımı yazımda ifade edeceğimi dile getirmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. O halde beklemedeyim :) Fikir beyannamenizi yayınladığınızda okumak üzere orada olacağım. Çünkü siz ne düşünüyorsanız benim düşüncelerimde de sizin böyle bir karşılığınız var :D Sizi okurken çok eğleniyorum. Sevgiler <3

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog çok tuhaf bir yer. Sayfa yenilenince çok hoş bir sürpriz oldu yorumunuzu görmek :D Aynı anda aynı yerdeymişiz meğer.

      Sil
    2. eveey blog çok çok mutluluk yeri vallasııı görcen zamanlaaa :)

      Sil
  3. oleey yazdıın gelcam yineee, şimdi linkini koyayım da yazımın yorumlarınaaa, görsünleer :)

    YanıtlaSil
  4. Nesneye memnun kalmamışsam ikinci şans vermem .. misal, bir kere kullandım ama sevmedim, iyi gelmedi, sağlam değil vs.. ikinci şansı yoktur bende ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ikinci şansı veriyorum ama vermiyorum diyeni de anlıyorum, haklı bile buluyorum hatta :)

      Sil
  5. çok güzel yaa, nesnelerle de insanlarla da demekkii olumlu, hoşgörülü, yapıcısın, ne güzel özellikler ki bunlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ed- aa yeni yazın gelmiş onu okumaya gitmem lazım :))

      Sil
  6. hareketli avatarınız çok tatlı, hakkımda sayfasındaki :) paylaşım için teşekkürler. bende beklerim sizi

    YanıtlaSil
  7. Bence her insan ikinci bir Hakkı hak eder sevgili arkadaşım Bu güzel paylaşım için çok teşekkür ederim bu arada sizi takibe aldım

    YanıtlaSil
  8. Güven duygusu zedelenince eskisi gibi olmaz elbet hiçbir şey ama evet birkaç şans vermek lazım insanlara :) hassasiyet arz eden mevzular değilse şayet.

    YanıtlaSil
  9. heey bak yazımın yorumlarına diğer yazan arkadaşların yazılarının linklerini de ekliyorum, yani, okumak stersen filan yaniiii :) fikir beyannamesi yapmak istersen kikiki :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, Ağaç Ev Sohbetlerine hoş geldiniz:)
    Yaşadıkça, tecrübe sahibi oldukça umarım değişmez bu saf düşünceleriniz. Umarım vereceğiniz ikinci şanslar sizi incitmez fakat ben yine de sizi tedbirli olmaya davet etmekten kendimi alamayacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Hoş buldum :)
      Eşyalar konusunda henüz patlamadım. Umulmadık bir şey olmazsa düşüncem değişmez sanırım. Çünkü çok detay giriyorum olaya başından.
      Ama tecrübeyle, insanlara bakış açımın değişmemesi mümkün olmaz sanırım. Değişir muhakkak ama umarım dediğiniz gibi olumlu olur. :)
      Yine de şimdiki aklımla verdiğim ikinci şanslarda tedbirsizlik yaptığımı düşünmüyorum. Kendimi üzmemek için değil karşı tarafı düşünerek veriyorum bu kararı. Kendim için bakarsam evet ilki kadar gözüm kapalı olmuyor. Ama yine de uyarınızı dikkate alacağım. Teşekkür ederim. Yaşanmışlığın konuştuğu belli oluyor çünkü.

      Sil