ALTINCI AYIN ALTISI : ‘’YAZ YAĞMURU’’

Haziranın altısı. 6.6.21.

Her ayın sırasıyla kendi gününde, nasıl gittiğine dair yazı yazmaya karar vermiştim. Dördüncü ayın dördü, beşinci ayın beşi derken altıncı ayın altısına geldik.(Hatta ben bu yazıyı yayınladığımda geçtik :)) Artık bahar mevsiminde değiliz. Yeni bir mevsime girdik. Yaz ama yağmurlu giden bir yaz. Gerçi benim şikâyetim yok. Her türlü en sevdiğim meteorolojik olay kendisi. Hele toprağın yararına yağan, ondan parça götürmeyen türdense.

Bayılırım.

Bu yazının iki farklı tarafı olacak. Ve iki ayrı kısmın iki ayrı ruh haline uygun iki farklı parça. Dinlerken iyi yazıldığına göre okurken de iyi gidebilirler.

Bu kısım için:  Kuch Toh Hai (slowed+reverb)

 🌧

Yaz akşamı.

Sakin.

Serin.

Bahçedesin.

Yağmur yağmaya başlıyor.

Önce birkaç damla.

Yüzünü göğe kaldırıyorsun. Bir damla daha.

 

Yağmura yakalanıyorsun,

Terasına koşarken bahçe evinin.

Semaver kuru bir yere kaçırılıyor.

Birkaç odun, birkaç kozalak…

Eve gittiğinizde üstünüz is kokacak.

Ama şimdilik güzel.

Toprak kokusu… o zaten hep güzel.

 

Çatıda pıtırdayan yağmur damlaları.

Önce tüm bardaklar ısıtılıyor.

Sonra çaylar dolduruluyor.

Evet şuradaki bardak biraz taştı sanki.

Masa ortaya çekiliyor.

Şimdi altı ıslak bardağı kime vereceğini seçme zamanı :D

 

İçeriden masaya bir şeyler, üstlere şallar kazaklar gelmiş.

Sence biraz üşümenin sakıncası yok.

Bardağını tutan ellerin ve için sıcak zaten.

Rüzgar bazen yön değiştiriyor.

Birkaç yağmur damlası ulaşıyor…

Terasın kenarına en yakın oturan sana.

Artık şal isteme vakti mi geldi ne?

 

Çaylar tazeleniyor.

Yağmur, çatıda pıtırdamaya;

Bahçedeki ağaçların yapraklarına düştüğünde hışırdayıp

Şıpırdamaya devam ediyor.

Damlaların sesi yumuşatıyor,

Konuşulanların ve karıştırılan çayların sesini.

Her şeyin sesini.

Edilen muhabbet kendine yeni bir yol buluyor.

 

Yaz yağmuru…

Yağmaya biraz daha devam edebilir misin?

Yaz yağmuru…

Doyamadan bitme olur mu?

🌧

🌧

Yağmur, dediğim gibi en sevdiğim hava olayı olabilir. Şemsiyesiz şekilde sağanağın altında kalsam bile laf etmem sanırım. Yağmur yağması öyle bir olay ki ister nostaljik ister neşeli takılabilirsiniz. İki türlüsü de olur.

Bu kısım için : AlexanderRybak -Give Me Rain


https://i.pinimg.com/originals/18/37/d0/1837d03f516e80e24c7d296f894d78e4.jpg

Abartmıyorum direkt bu şekilim :) Yağmur öncesine, sırasına ve sonrasına ait ne varsa seviyorum. Bulutların toplanıp havanın kapanması mı? Müthiş. Yağmurun yağması? Mükemmel. Peki bulutların dağılması ve renklerin temizlenmiş şekilde olanca canlılığıyla ortaya çıkması?  Şahane.


https://media.giphy.com/media/xTiIzCSjhFedORHIKQ/giphy.gif

Hahah utanmasam bu adam gibi gezeceğim sokağın ortasında :D Yağmurda bazen o kadar neşeli oluyorum. Neşeli oluyorum da, çoğu zaman neşenin bu kadarını sadece içimde yaşıyorum. Çünkü utanmayı geçtim deli diye endişe edilmek istemem :D

Bahar aylarının aksine yazın beklenmeyen bir yağmur yağdığında ve sıcaklarda imdada yetiştiğinde, sürpriz hediye alan bir çocuk nasıl hissederse öyle hissediyorum. Bulutların ne ara toplandığı anlaşılmıyor. Bir anda yağıp diniyor. Bazen bugünlerde olduğu gibi günler sürebiliyor. Ama her ne şekilde olursa olsun dindiğinde dünya görüşüm netleşiyor.
Astigmatı olan bir gözlükten kurtulmak gibi... 
Demem o ki: yaz yağmuru sen ne güzel olaysın.

Yorum Gönder

31 Yorumlar

  1. Çok hoş bir yazı olmuş. Hayal ederek keyifle okudum. İlk müzik de çok güzelmiş.
    Yağmuru severim ben de. O anki dinginlik güzel oluyor. :) Yine de en sevdiğim hava parçalı bulutlu ve hafif rüzgarlı hava. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Parçalı bulutlu ve hafif rüzgarlı havaları ben de seviyorum ^^ Yine de favorim yağmurlu havalar 😁 Güzel yorumunuz için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Yağmurlar çok güzel bende seviyorum ama bu sene baharı yaşayamadık, hep üşüdük :-)) Umarım yazı yaşayabiliriz, sürekli yağmur, yağmur :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serin gitti bu bahar ama evde olduğumuz için ben pek farkında değildim serinliğin :) Ama umarım yazı güzel ve normal bir yaz gibi geçirebiliriz, tabii sonraki mevsimleri de... Yağmurlu günler geçirmek için sonbaharı bekleyebilirim , nasılsa arada yaz yağmuru da yağar :))

      Sil
  3. Gezmeme yurumeme engel olmayacak kadar yağmuru ben de severim. Sessizlikte yagnurda yürümeyi ve o guzel kokulari

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yağmur dindikten sonraki sessizlik, sakinlik çok güzel... Duyulan kokular da öyle. Sevilmeyecek gibi değil :)

      Sil
  4. yaz akşamı şiirin mükemmeldi, gündelik hayatımızın ince duyarlılıkları :) yağmur sevgisi ne güzel, singing in the rain, yağmur deyince süper bir film var, yağmurdan önce (before the rain) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa^^ gündelik hayatın ince duyarlılıklarının farkında olan ince insanlar :)
      Dram/politik drama diyor sağlam bir zamanda izlemeli hem de yağmurluymuş :))

      Sil
  5. Yazın çok güzel. Gülümseyerek okudum. Yağmuru çok severim. Şiddetli yağmıyorsa, bir de işim yoksa mutlaka şemsiyemi alıp yürüyüşe çıkarım. Camdan çay ve kahve içerek yağmuru seyretmeyi de ayrı bir severim. Pancurlara vuran sesi bile bana huzur verir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim^^ Ben de öyle yaparım ben de :D Evdeysem en kötü pencereyi açarım :) Sesini duymayıp rüzgarını hissetmeyince olmuyor.

      Sil
  6. Yağmuru severim ve yağmurlu havada yürümek de çok güzel. Ben yine de güneşli havaları daha çok seviyorum, biraz fazla üşüdüğümden kaynaklı olabilir:))) Çok tatlı bir yazı olmuş, emeğine sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum ^^ Güneşli havalar insanı mutlu ediyor, aynı şekilde yağmurlu havalar da öyle. Üşümek daha zinde hissettiriyor, ben üşüme kısmını da seviyorum sanırım 😅

      Sil
  7. Deep bahsedince geldim, takibe de aldım. Yağmur sonrası toprak kokusuna bayılırım. Çok güzel bir paylaşım olmuş. Sevgiler selamlar 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :) Ben de bayılırım o kokuya. Hatta siz yazınca kaynağını bir araştırayım dedim 😄 Meğer toprak kokunun kaynağı, toprakta bulunan aktinomiset adlı bakterilermiş. Yağmur yağdığında sporları havalanıyormuş, bir şey daha öğrenmiş oldum :)
      Sevgilerle ^^

      Sil
  8. Deep'in blogundan geldim iyi ki de gelmişim yazınız çok güzel izlemeye aldım gifdeki gibi yağmurun keyfini çıkaramıyoruz maalesef keşke...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz ^^
      Yani biz çıkarırız da sonra o sokaktan bir daha geçemeyiz muhtemelen :D

      Sil
  9. Merhaba...Her ayın kendi gününde yazmak ne orijinal bir fikir:)) Yağmur yağarken bir araçla dolaşmaya bayılıyorum. Yağmur damlalarının metale değerken çıkardığı ses harika oluyor:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç bu açıdan düşünmemiştim. Yağmur sanırım nerede denk gelirsen gel güzel bir şey :))

      Sil
  10. bu güzelim yazını bloguma koydum linkini bana ne :)

    YanıtlaSil
  11. Şiir günün duygularını güzel aksettiriyor. GIF teki yağmurda dans eden adam Deep'in bahsettiği "Singing in the Rain" parçası için filme çekilmişti yanılmıyorsam. O şarkıya da bayılırım. Yağmuru ben de severim. Hele aşık olup yağmur altında yürümenin tadına doyum olmaz. Bu arada GIF teki adam da aşık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki filmi de izlemedim ama sanırım ayrı filmler bunlar. GIF'in alındığı, sizin de bahsettiğiniz film Singin' in the Rain 1952 yapım; Deep'in bahsettiği Before the Rain ise 1994 yapım bir film. Filmleri izlemedim ama bu parçayı biliyorum :) Sahneyi hiç izlememiş, parçayı sadece dinlemiş biri olarak şarkıyı sadece yağmura atfetmiştim. Şimdi işin aslını öğrendim :)))

      Sil
  12. Çok güzel insana huzuru hissettiren bir yazı olmuş, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Yaşadığım şehir de şu sıralar kara bulutlarla kaplı. Yağmurlu havanın getirdiği şeyleri ben de çok seviyorum. Özellikle yağmur yağarken ki o toprak kokusu bambaşka.*-*
    Köpek Kalbi romanını ben de okumuştum. Çok sarsıcı bir konuya sahipti. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, bambaşka...
      Köpek Kalbi de Bulgakov'dan okuduğum ikinci kitaptı ve ben,
      Ben bu yoruma da katılıyorum :))

      Sil
  14. Yağmuru ben de çok severim; ama bu sevgi biraz romantizm esintili ve sonbahar yağmurları yağarken daha yoğun. Eğer evdeysem pencerenin önünde olmalıyım. Fonda da klasik bir müzik ve elimde bir kitap olmalı. Bir de kahve tabii ki. İşte bu ortam en ama en çok sevdiğim ve bitmesini hiç istemediğim anlardır.

    Sizinki de harikaydı. Önerdiğiniz şekilde müzikler eşliğinde okurken yazıyı, adeta yaşadım. Muhteşem bir ambians oluştu:) B aralar sık sık yağmur yağıyor. Başlı başına bir mutluluk nedeni;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonbahar yağmurunun yeri ayrı :)) Kitap-kahve-yağmur üçlüsünün yeri elbette ki cam kenarıdır, ister evde ister bir kafede. Ben yağmurun sesini mi dinlesem yoksa biraz müzik mi dinlesem ikilemi yaşıyorum böyle anlarda. Bu aralar epey yağmur yağdı bu yüzden seçim yapmadan ikisini de dinleyebilme şansını bol bol yakaladım :) Müziklerin yazıyı yakalayabilmesine de çok sevindim. Güzel yorumunuz için ayrıca teşekkür ederim ^^

      Sil
  15. yağmur benim de doğa olaylarından en sevdiğimdir, böyle sırf altında yürümek için gezdiğim de çoktur, insanları benimle yağmurda gezmeye sürüklediğim de :D sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yazının yorumları arasında bu konuda yalnız olmadığımı anlamak çok güzel oldu :) Ben insanları sürükleme konusunda ne kadar başarılıyım bilmiyorum ama kendimi çok güzel sürüklerim :DD Sevgilerle... ^^

      Sil