24 SAAT AÇIK KİTAPÇININ SIRRI – ROBİN SLOAN KİTAP YORUMU :

KONUSU :

Bu raflarda aradığınızı bulmanıza nasıl yardımcı olabilirim? Ekonomik kriz yüzünden işinden olan Clay Jannon için her şey bu soruyla başlıyor. Kendini bir anda Bay Penumbra'nın 24 Saat Açık Kitapçısı'nda tezgâhtarlık yaparken bulan Clay, kısa sürede bu dükkânda bir gariplik olduğunu keşfeder. Zaten "24 Saat Açık Kitapçı" ne demek ki? Gecenin bir yarısı garip kitaplara "ihtiyaç" duyan müşterileriyle bu müşterilerin kaydını en küçük ayrıntısına kadar tutan Penumbra bir şeyler saklıyor olmalı. Tüm bu sorulara cevap arayan Clay (birazcık da arkadaşlarının yardımıyla) hayatını değiştirecek bir serüvene atılıyor. Tozlu kitaplarla son teknolojiyi bir araya getiren, bambaşka insanların yollarını kesiştiren bu serüven sonunda herkesi Penumbra'nın kitapçısından çok daha uzaklara götürüyor. Peki, ya siz? Göründüğünden çok daha büyük bir sırrı çözmeye hazır mısınız?

(Arka kapaktan alıntıdır.)

🍂

Klasiklerden biraz ayrılıp günümüz yazarlarının arasına dönebildim nihayet :)

Robin Sloan’ın dilini hafif, romanını akıcı buldum. Açıkçası adı ve konusu kadar merak unsurunu coşturan bir kitap olduğunu düşünmüyorum. En azından ben yarısından sonra merak ettiğim için okumaya devam etmedim. Ama bu sonunu veya sırrı anlayabiliyorsunuz da merakınız kaçıyor anlamına gelmiyor. Aksine sırla ilgili tahminleriniz her seferinde evriliyor. Sadece ben sırrı tahmin etmeyi bırakıp yazarın e-fikirlerine ve teknolojiyle kitapları nasıl bir potada karıştırdığına kaptırdım. 24 Saat Açık Kitapçının Sırrı; tozlu kitap raflarıyla, e- okuyucularıyla, Google çalışanları ve kişiselleştirilmiş yemekleriyle, Mekanik Türk ve Hadoop gibi yazılım araçlarıyla, güzel Latince sloganları* ve hoş karakter isimleriyle hatırlayacağım bir kitap olacak. Sanırım bir de yazarın Türkiye ziyaretindeki pazarı yorumlama şeklini hatırlayacağım :D

ALINTILAR :

  • Herhangi bir kütüphanede yürüyüp parmaklarını kitap sırtlarında gezdirdiğinde, insanın uyuyan ruhların varlığını hissetmemesi imkânsız! Tabii bu sadece bir duygu…
  • Bir kitabı okuduğunuzda olaylar kafanızın içinde yaşanıyor. Okumak yerine dinlediğiniz zaman ise her şey kafanızı çevreleyen ufak bir bulutun içinde olup bitiyor.
  • Şifreli kitabın sayfalarını çevirirken, içinde rahatça dolaşabileceğim şehirlere benzeyen kitapları sevdiğime karar veriyorum. Oysa bu, kapısı olmayan bir kale; tüm taşlarını tek tek tırmanmanız gerekiyor.
  • Tüm ekonomi bir anda müzik eşliğinde oynanan bir sandalye kapma oyununa dönüşmüştü; ben de olabildiğince çabuk bir şekilde herhangi bir yer kapma derdindeydim.
  • Açıkçası ben de çok tembel davrandım. İlk günlerde daha çok okuyordum. Yeni kitaplar peşindeydim. Ama şimdi sadece kendi beğendiklerimle yetiniyorum.
  • Bu kıvranışlarımı Vikipedi’ye aktarsam, şimdiye kadar suçluluk duygusu sayfasını yeniden yazmış ve beş ayrı dile çevirmiş olurdum kesin.
  • Suratında 404 ARADIĞINIZ SAYFA BULUNAMADI durumuna duygusal olarak denk düşen çok garip bir ifade var.
  • Bu kitap dolu mahzene geleli sadece üç dakika oldu ama şimdiden dışarıdaki dünyanın nasıl bir şey olduğunu unuttum.
  • Haydi, Bay Penumbra, içeri girin ve onlara dünyanın kaç bucak olduğunu gösterin. Sonra nerede buluşalım?

 🍂

*Festina lente: 

Lat. Yavaşça acele et. Ne fırsatları kaçıracak kadar tez canlı ol, ne de fırsatları kaçıracak kadar yavaş.

*Ad libris : 

Latince kökenli bir deyim. Kitaplara, kütüphaneye gittim anlamına gelir.


(Bundan sonra vaktin Carpe diem’den geçtiğini düşünüyorum. Festina lente ikidir kitaplarda karşıma çıkıyor (ilki için tık tık) . Yeni motto kilidi açıldı artık :D)

 

Yorum Gönder

27 Yorumlar

  1. hımm hoş konuu okunurmuş ivit, gece yarısı kütüphanecisi var bi de o da iyi :)

    YanıtlaSil
  2. Konuyu sevdim, ilgimi çekti, kitabı da merak ettim, not aldım:))) Alıntılar çok güzel, özellikle ilk alıntıya bayıldım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de en sevdiğim alıntı o, yine ortak bir alıntıda buluşmuşuz :)

      Sil
  3. Konu ve kitap ismi gerçekten de ilgi çekici ama çok da merak uyandırmıyor sanırım okurken. Aklımda dursun, belki kütüphanede varsa okurum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak uyandırmıyor dersem yanıltmış olurum ama bence adındaki sır unsurundan çok kitaplar, e-kitaplar ve hayatın anlamı üzerinde kafa yorduruyor yazar :)

      Sil
  4. Aslında bütüne bakarsak gene de bir merak unsuru var gibi ama pas geçeceğim. Önce elimdekilerden eriteyim biraz, onları unutup da alacak kadar merak etmedim demek ki. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elinizdeki kitapları keyifle eritmede kolaylık diliyorum o zaman :)
      Çok doğru.... Kitabın bütününde adıyla uyumlu bir merak var, kitapların çevresinde örülen bir gizem. Öncelik verilerek okunmalı diyemem ama fena kitap değildi :)

      Sil
  5. Ad Libris :)çok güzel bir kitaba benziyor, bakayım ben buna, eline sağlık keyifli okumalar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum :) Biraz geç oldu ama kitaplara gitmiştim :)

      Sil
  6. Kitapları, kitapçıları seven biri olarak okuyabileceğim bir kitaba benziyor. Fotoğraf karesi de çok hoş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kış, ama sonbahar temalı bir kış sağ olsun :D

      Sil
  7. Ben sevdim kitabı okunabilir bence :)

    YanıtlaSil
  8. sanırım benzer hislerle okumuş olduğum bir kitap, https://kitapeylemi.blogspot.com/search?q=robin+sloan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın çekici gelen noktalarında da benzerlikler yakalamışız, ben bunu anlıyorum :)
      Bir pazarda insanın nasıl dünya bakışı değişebilir diye ufak bir şaşkınlık yaşasam da ilginç bir yaklaşımdı yazarınki gerçekten :)

      Sil
  9. aslında ben de çok merak ettim kitabı ama yarıda bırakma korkusu sardı şu an

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kütüphanede denk gelinirse okumaya şans verilebilir belki :)

      Sil
  10. Kitap, kitapçı ve kütüphanelerle ilgili her kitabı okuyabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de ilgimi çekmekte başarılı oluyorlar sanırım :)

      Sil
  11. Çıktığı dönemlerde merak etmiştim ama okuma fırsatım olmadı, beğenirim diye düşünüyorum, denk gelirsem okurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden iyi okumalar dileyeyim o zaman, her kitap zamanını bekler neticede :))

      Sil
  12. Çıktığı zamanlar görünce ilgimi çekmişti ama okuma fırsatım olmadı. Yorumunu okuyunca okuma isteği geldi tekrardan. Özellikle almam sanırım ama denk gelirsem okuyabilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıktığı zamanlar denk gelmemiştim bu kitaba ama denk gelseydim muhtemelen benim de ilgimi çekerdi, yıllar sonra bile bu konuda başarılı oldu üstümde :) Denk gelme ihtimaline karşılık keyifli okumalar dilerim :D

      Sil
  13. Kütüphanelerin sıcak kokusu ve yumuşak sessizliği de kuvvetlendirmeye yarıyor o hissi :) Benim de en sevdiğim alıntılardan biriydi kitaptan aklımda kalan :)

    YanıtlaSil