AĞAÇ EV SOHBETLERİ #71 : MUTLULUK SÜREKLİ ELİNİZDE TUTABİLECEĞİNİZ BİR ŞEY MİDİR?

Görece bir kavram olan mutluluğun TDK sözlüğündeki karşılığı, "bütün özlemlere eksiksiz ve sürekli olarak ulaşılmaktan duyulan saadet" olarak açıklanmakta. Peki sizin için mutluluk nedir? Mutluluk sürekli olarak elinizde tutabileceğiniz bir şey mi?



Mutluluk sürekli olarak elinizde tutabileceğiniz bir şey midir? Soru, daha sorarken cevabının ''hayır'' olduğunu söylüyor gibi geliyor bana. Duyabiliyorum cevabını. 

Doğada her şeyi zıttı ile kavrıyoruz: aydınlığı karanlıkla, tatlıyı acıyla, armoniyi gürültüyle… Güneş hiç batmasaydı, gece olmasaydı yaşadığımız şeyin aydınlık olduğunu nereden bilirdik? Belki anlardık bir şeyin içinde olduğumuzu ama aydınlığın nasıl bir şey olduğunu ne kadar kavrardık? Yeterince değil.

Bence mutluluk kesintisiz bir süreç değildir; ‘’an’’ veya ‘’anlar’’dan oluşur. Yaşadığımız kesintilerle yani üzüntülerle daha öncesinde yaşadığımız şeyin mutluluk olduğunu daha iyi anlarız. Ve kişinin öğrenme kapasitesine göre  -evet, mutluluk öğrenilebilir- bir sonraki kesintiye kadar yaşadığımız şeyin (mutluluğun) tadına daha çok varabiliriz.

Peki mutluluk nedir? Mutluluk pek çok şeydir. Bir sürü şeyde mutluluğu bulabilir insan. Şudur diye elle tutulacak bir şey göstermek ne kadar mümkün bilmiyorum. Çünkü kişiye göre değişir, zamanına göre değişir, yaşam tecrübesine göre değişir… Bu kadar karmaşık ama aslında yaşarken bir o kadar basit bir kavramı tanımlamak için yeterli yeteneği görmüyorum kendimde. Tanımlayamam belki mutluluğu ama mutluluğa örnek verebilirim.


Örneğin bana göre kantinde bir kış günü kalorifer yanı bir camın kenarında oturup çay-kahve siparişi verip beklemek mutluluktur. 

O kenarı kapabilmiş olmak mutluluktur, 

pencereden gördüğüm beyaz pamukçuklar mutluluktur, 

soğuktan etkilenmeyecek kadar şanslı olmam mutluluktur, 

sipariş verebiliyor olmak mutluluktur (bu hem sağlığımın, hem paramın, hem vaktimin -bazen kısmen de olsa- olduğunun göstergesidir.), 

arkadaşlarımı bekliyor olmak, onlarla sohbet edebilmek mutluluktur (özellikle bunu, bu dönemde, mutluluk olarak adlandırmayan da çıkmaz sanırım :) ). 

Ha bir de:

BU MUTLULUĞUN FARKINDA OLMAM DA MUTLULUKTUR !


Bu arada ağaç ev sohbetlerinin bu haftaki konusunu belirleyen Kaystros Tyrha'ya, okuduğunuz için de size teşekkür ediyorum. Ben yazarken fark etmeden mutlu olmuşum umarım siz de okurken mutlu olmuşsunuzdur. ^^ 
Sağlık ve mutlulukla kalın.

Yorum Gönder

34 Yorumlar

  1. Sade ve etkili bir biçimde çok güzel anlatmışsınız meramınızı. Ben okurken mutlu oldum şahsen. Yüreğinize sağlık 👍👏👏🧿🌺

    YanıtlaSil
  2. Yazinizdan anladigim, ufak şeylerden mutlu olabilmeyi basaranlardansiniz, önemli olan da bu. Bu etkinlikle keşfettim blogunuzu, ve takibe aldim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz:)) Mutlu olabilmek için yeterince büyük şeyler hepsi, şükür ki farkındayız...😌

      Sil
  3. Çok hoş ifade etmişsiniz. Duyguların öğrenilebilir olduğunu düşünüyorum ben de , hayatta kalmak için doğuştan bize verilmiş duygular dışında. Mutlu olmamıza sebep olacak anılarımız olsun hep :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Bence de bazı duyguları öğretebiliyoruz kendimize. Güzel yorumunuz için de teşekkür ederim :) İnşallah öyle olur hep <3

      Sil
  4. Mutluluğu ararken, mutlu olduğumuzu fark edemiyoruz çoğu zaman. Keşke sürekli bir sonraki aşamayı planlamaktansa şimdiyi yaşasak. Mutlu anlarınız çok olsun! İyi seneler bu arada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke...Şimdiki ânımız da bir zamanlar için geleceğimizdi. Gözden kaçırabiliyoruz bazen.
      Çok teşekkür ederim... Size de iyi seneler :))

      Sil
  5. Çok güzel dile getirmişsiniz.Kaleminize sağlık :))

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten çok güzel yazmışsınız. Hemen hemen tamamında fikirlerimiz örtüşüyor:) Mutluluğun öğrenilebileceğini hiç düşünmemiştim. Bu konu üzerinde biraz kafa yormam lazım. Belki somut bir örnekle bana yardımcı olabilirsiniz. Diğer taraftan mutluluk kişisel bir olgu. Beni mutlu eden bir olay, bir davranış, bir haber ya da aklınıza gelen herhangi bir şey, sizi de mutlu edebilir, etmeyebilir de. Mesela seçim oldu diyelim. Olay aynı ama seçimi kazanan mutlu, kaybeden mutsuzdur. Mutluluk anlık, mutsuzluğun süresi daha uzundur. Fakat bizim bu anların sayısını arttırmak elimizde. Bu bize yaşama sevinci verir. Bu güzel yazı için sizi canı gönülden tebrik ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fikirlerimizin örtüştüğüne sevindim. Gerçi örtüşmeseydi de sevinirdim. W. Lippmann'ın ''Herkes aynı şeyi düşünüyorsa, hiç kimse fazla bir şey düşünmüyor demektir.'' sözü aklıma geldi de ondan böyle söylüyorum.:) Öncelikle teşekkür ederim. Aslında sene sonu için çok isabetli bir konu seçtiğinizi söylemeliyim. Bilmiyorum bilerek mi oldu tesadüfi mi ama yazdıktan sonra fark ettim ki mutluluğu yazmak çok iyi geldi, herkese de öyle gelmiştir eminim.:) Teşekkürümü ettiğime göre izninizle devam ediyorum:
      Mutluluk kişisel bir olgu evet çünkü bir duygu, kişiden kişiye değir. Kaldı ki insanın kendi içinde bile değişir. İnsanın yaşına (tecrübe, edindiği deneyimler) ve zamanına (kira ödeme zamanı mı yoksa sevilen bir insanla mı tartışıldı gibi) bunlara göre değişir. Kahve içmek beni mutlu eder diyelim ama kahve içmediğim zamanlar mutsuz olduğumu da söyleyemem.
      Günlük hayatta genelde mutlu ya da mutsuz zıt kutuplarında dolaşmıyoruz da ikisinin arasında dolanıyoruz bence daha çok. Kahve içip arkadaşlarımla sohbet ettiğim anda -zihnen de oradaysam- tam mutluyumdur.
      Seçim örneği konuyu tam karşılamayabilir. Seçim olayında aslında olay aynı değil çünkü birisi seçimi kazanıyor birisi kaybediyor. İki adayın da kazandıklarında ya da kaybettiklerinde yaşadıkları duyguyu karşılaştırmak daha doğru olur sanırım.
      Mutluluk öğrenilebilir ama öğretilebilir mi emin değilim. Benim vereceğim örneğin somutluğu bana kadar olacak çünkü. Sizin için soyut gelecek belki...Ama üzerine düşünürseniz kendi yaşamınızdan bulduğunuz bir örnek sizi bunu kanıtlayabilir diye düşünüyorum.
      Yorumunuz için de ben çok teşekkür ederim. Farklı bakış açılarıyla konuları tekrar tekrar düşünmek gerçekten hoş. Özenli bir karşılık olsun derken çok uzattım sanırım. Yanıtı okumak için göstereceğiniz sabra da şimdiden teşekkürler :))

      Sil
    2. Bilakis, uzun yorumlar benim için en az yazı kadar önemli:) Şöyle bir bilgi buldum ve bir yorumumda kullandım:) Mutlu olmak öğrenilmez ama mutlu etmek öğrenilebilir. Bu bana daha yakın geldi:)
      Bu arada W. Lippmann'ın fikrine tamamen katıldığımı söylemek isterim:)

      Sil
    3. Bulduğunuz bilgi son noktayı koyar nitelikte:) Uzun yorumlar konusunda da hemfikiriz:)

      Sil
  7. Kesintisiz mutluluk nasıl bir şey olurdu acaba? Bunu yaşayan ya da yaşadığını düşünen var mı? Yazını okurken unlar geldi aklıma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesintisiz mutluluk bir tek masalların sonunda olabilir galiba. Yaşadığımız dünyada ihtimal vermiyorum. Ama böyle düşünen biri var mıdır bende merak ettim şimdi :)

      Sil
  8. Kesinlikle katılıyorum! Mutluluğu düşünmek bile mutlu ediyor. Umarım hayatınız hep, kış günü kaloriferin yanı bir camın kenarında çay-kahve siparişini beklemek tadında olur.🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz (ve tabii temenniniz) için ^^

      Sil
  9. o zaman napıyoruuuz mutluluğu öğreniyoruuuz ve farkında oluyoruuuuz pekiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ha bir de deeptone'nin yorumlarını okuyup mutlu oluyoruuuz, tamam mııı:):)

      Sil
    2. hiç bileee senin yorumların da şekerlik, komikli, muzip, senin yorumlar daaa mutlu ediyoreee :)

      Sil
    3. Yazdığınız yoruma ayna tutuyorum ve cevabım olarak aynada kendi yorumunuzu görmenizi istiyorum sevgili Deep Hanım :)) <3

      Sil
  10. Mutluluk veren bir yazıydı. Severek okudum:)

    YanıtlaSil
  11. Yazı mutluluk verdi ve güzeldi :)

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten farkındalık ne kadar önemli! Es geçebiliriz yoksa pek çok şeyi.
    Güzel dileğin için de teşekkür ediyor ve aynı ''anlardan'' sana da diliyorum :)) <3

    YanıtlaSil
  13. Sizinle çok benzer düşünüyorum bu konuda, tek farkımız ben bu duyguya neşe ya da sevinç derdim ve bu duygunun genellenmesi "hal"ine mutluluk :) Nice mutlu yıllara o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir temenni bu :) Dediğiniz gibi mutluluk bu hallerin genellenmesiyse ve yeni yılda dilediğiniz mutluluksa... bu gerçekten anlamlı :)

      Sil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Thanks you! Released post very spectacular!
    Teşekkürler! Oldukça harika görünüyor. Çok güzel yazı olmuş. Tek kelimeyle harika! Ne desem bilemedim. Yapay Zeka Mühendisliği adı altında ilk ve tek yapay zeka platformuyuz. Vay canına. Oldukça iyi.
    Türkiye Yapay Zeka
    Best Regards!

    YanıtlaSil