SİMYACI – PAULO COELHO KİTAP YORUMU


Kitap yorumu dedim ama bu kitap hakkında o kadar çok şey yazılıp çizildi ki eksik kalayım diyorum. Ben, kitabın bendeki yeri konusunda bir şeyler yazayım sadece.

Bu kitabı çok ama çok önce okumuş ve sevmiştim. Kitap; okumayı seven bir çobanın, vaha ve çöllerle alâkalı hikayesi olarak kalmıştı aklımda.  Aynı vaha gibi onu görüp-görmediğimden yani kitabı okuyup-okumadığımdan emin olamayacak kadar az bir şey işte.

İyi ki bu silik hatırayı tazelemişim. Şimdiki aklımla okumak ayrı güzeldi. Kitabın okuduğum basımdaki boyu da güzeldi (standart boydan biraz daha büyük). Yetişkinler için düşündürücü bir masal kitabı gibiydi.

 

   KAZANDIRDIĞI KELİMELER :

YAMÇI : Kalın yünden dokunmuş, bir yüzü uzun tüylü yağmurluk.

KAVKI : Kabuk.

TİLMİZ : Öğrenci.

RAYİHA : Kitapta billûriyeci dükkanındayken çayın rayihası olarak geçmişti. En beğendiğim kelime bu oldu.

  


 KİTAPTAN ALINTILAR :

  • (…koyunları için konuşuyor.) Çünkü bana inanıyorlar ve artık kendi içgüdülerine güvenmiyorlar. Bu böyle, çünkü onları otlağa ben götürüyorum.
  • Basit şeyler, en olağanüstü şeylerdir ve yalnızca bilginler anlayabilirler bunları.
  • Günün birinde bir kitap yazacak olursam okurları, kahramanların adlarını bir anda öğrenmek zorunda bırakmamak için onları teker teker sunacağım.
  • Değişmek istemiyorum, çünkü nasıl değişeceğimi bilmiyorum.
  • Bir düşün gerçekleşmesini bir tek şey olanaksız kılar: başarısızlığa uğrama korkusu.


  • İnsanlar bana danışmaya geldikleri zaman, geleceği okumam; onu sezerim. Çünkü gelecek, Tanrı’ya aittir ve yalnızca o açınlar geleceği ve yalnızca olağanüstü durumlarda. Geleceği nasıl seziyorum? Şimdinin işaretleri sayesinde. Gizin kökü şimdidedir; şimdiye dikkat edecek olursan onu iyileştirebilirsin. Ve şimdiyi iyileştirebilirsen, daha sonra gelecek olan da iyi olacaktır. …Her gün kendisiyle birlikte ebediyeti getirir.
  • Araştırma her zaman acemi talihiyle başlar. Ve her zaman ‘’fatihin sınavı’’yla sona erer.

Ben de bu yorumu bu alıntıyla sona erdiriyorum :)

Yorum Gönder

10 Yorumlar

  1. can yayınları baskısı hıhıms güzel :) kitap da tabisiii güzeel. bu yazarın bu kitabı değerli zaten diğerleri hafif :) bunun gibi bir de sidarta var (hermann hesse). bu kitap bencesi de arada bir okunmalı. alıntıları da ne güzel seçmişsiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın bir dünya kitabı var ama diğerlerini almak, Simyacı'yı sevdiğim halde hiç aklıma gelmedi. Yazarın en ağır kitabının bu olduğuna, okuduğum bu olduğu için sevindim :) Diğerlerini belki kütüphaneden okurum, Siddhartha'yı da öyle. Çok duydum onu da.
      Elimdeki basımı seviyorum :D Yeni basımlar böyle değil hem standart boy hem de daha koyu bir gökyüzü var. Elimdekini okumak; biraz boyutu, biraz da eskimişliği yüzünden daha kadim bir kitapmış gibi hissettiriyor :D

      Sil
  2. "Kazandırdığı kelimeler" güzel bir ayrıntı olmuş gerçekten. Tebrik ederim :) Emeğine sağlık. Okunmayı bekleyip okuyamadıklarımdan en kısa sürede okuyacağım inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)) Okunmayı bekleyip okunmayan kitaplar, hele de herkesin okuyup konuştuğu kitaplarsa daha da geç kalınmışlık hissi uyandırıyor bende :D Geç veya erken diye bir şey var mı emin olmasam da... Her kitabın doğru okunma zamanı, herkese göre farklı doğru zamanlar. Ne zaman eliniz giderse o zaman okursunuz :) Belki kitap hakkında yazıya denk gelmiş olmak o el gitmesini hızlandırır o kadar :D

      Sil
  3. Bu kitap çok popüler evet bende ikincisi defa okumak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rahatlıkla ikinci defa okunabilecek bir kitap :D Ben ikinci kez okurken ilk defa okuyormuşum gibi silik hatırlıyordum kitabı ama bundan sonra hatırlıyor olsam da tekrar okuyabilirim :))

      Sil
  4. Benim çözümlememden daha güzel olmuş :) Teşekkürler yazı için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim... Ayrı bir bakış açısından sizin çözümlemenizi okumak da güzeldi :)

      Sil
  5. Simyacı'yı ben de yıllar önce okumuştum, sizin gibi yapıp hafızayı tazelemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, gerekiyor bazen öyle :)) Bu kitaptan ilk okuduğumla şimdi okuduğum arasında aldığım farklı şeyler var :)

      Sil