BCP - MART - 1 ANİME 1 FİLM : WOLF CHILDREN ve CHOPSTICKS

BCP yani ''Blogları Canlandırma Projesi'' kapsamında üçüncü ayımızı tamamlıyoruz. Ve BCP'ye katılan blogların sayısı ay geçtikçe artıyor. Bu demektir ki keşfedilecek blogların yanı sıra tavsiye edilen keşfedilecek kitapların, filmlerin ve animasyonların sayısı da artıyor :)

https://okurixx.blogspot.com/p/2021-bcp.html

(Bu bağlantıya tıklayarak etkinliğe katılan diğer bloglara ulaşabilir, isterseniz siz de katılabilirsiniz.)

''8 Mart Dünya Kadınlar Günü'' olması sebebiyle bu ayın konusu ''Kadın''dı. Geçtiğimiz aylar boyunca her ayın konusu bana ''İşte, bu ayın konusu bu olmalıydı.'' dedirtmişti. Yine bir istisna olmadı ve bence bu ayın konusu da bu olmalıydı. Fakat diğer aylara göre bu ay ben pek fazla işte budur, bu konuya bu izlenmeli dediğim bir yapım izlemedim (veya okumadım.). Daha doğrusu izleyemedim. 


Mazeretlerim Şöyle Ki:

  • Bu ay kitaplığımdaki kadın yazarlardan birkaç kitaba öncelik vererek onları okumayı düşündüm. Ama okuduğum başka kitapları elimden bırakamamam sonucu bu plan suya düştü :D 
  • Bir şeyler izlemek isteğimdeyse konusu kadın olan etkileyici filmler genelde, mutlu/başarılı sona erişebilmek için önce kadının yaşadığı türlü olaylarla/güçlüklerle iç parçalayıcı olduğundan ve tam bu noktada haberler:  ''Selam canım! Bu konuda yeterince bir şeyler izletmiyor muyum sana?'' diyerek devreye girdiğinden, elim hiçbirini açmaya gitmedi :/

Gerçek hayattan alındığını bildiğimiz hikâyeler, filmler daima daha etkileyici gelir bana. Bu aralar ne gerçek hayatını ne kurgusunu açıp izlemek istemediğimden çok da etkileyici bir şeyler izlemesem de olur dedim ne yalan söyleyeyim :') 



Onun için bu aya bir animasyon izleyerek başladım :  Wolf Children. Japonca ismiyle ''Ookami Kodomo no Ame to Yuki'' yani ''Kurt Çocuklar: Ame ve Yuki''. Wolf Children, ilk kez 2012'de yayınlanan iki saatlik bir animasyon. Bir süredir -ki epeyce uzun bir süredir- izleyeyim bunu bir ara dediğim animasyonlar arasındaydı. Kendisi nihayet ''İzlediğim iyi oldu.'' dediğim animasyonların arasına terfi etti :)) Kutluyoruz. 


Wolf Children Konusu:  
Üniversitede gizemli bir gençle tanışan Hana, onu sevmeye başlar. Ama bu genç, aslında tam olarak bir insan değildir. Dünya üzerinde tek kalan, bir yarı insan-yarı kurt adam ailesinin hayattaki son ferdidir. Birbirlerini seven gençler bir düzen kurarlar ve çocukları olur: Ame ve Yuki. 
Hikâye, Hana'nın yarı insan-yarı kurt çocuklarını yetiştirmeye çalışmasını anlatır.

http://38.media.tumblr.com/cbecca26fa29bc2542a71926f8a09866/tumblr_mtk974NNrj1s87egqo6_400.gif


Ortalama üstü bir animeydi kesinlikle. Sırf çizimleri için bile izlenirdi. Bir tık Miyazaki animasyonlarını anımsattı bana. Fantastikliği yarı-kurt adamlığının dışına çıkmayan, aslında konusu itibariyle pamuk gibi tam bir aile öyküsü animasyonuydu.

https://data.whicdn.com/images/340154687/original.gif


Hana'nın bütün yaptıkları; alışkın olduğu hayatı değiştirmesi, çocukları için taşındığı yer, tarım yapmaya bir şeyleri kitaplardan öğrendiği kadar pratiğe dökmeye çalışması, çocukları için özverisi ve onlara insan  gibi ya da kurt gibi davranmaları konusunda sağladığı özgürlük takdire şayandı. Sabır ve sevgi dolu bir karakterdi. Bunlardan bahsetmeden geçmek istemedim. Aslında filmi izlemek için adını yazıp görsellere bakmak yeterli. Filmin çizimlerini, atmosferini görünce zaten izlemek istiyorsunuz :) 


https://i.pinimg.com/originals/01/cd/7f/01cd7f8a45f059537a8e02bb8ecea091.gif


Kısacası vay canına ben ne izledim diye çarpılacağınız bir konusu yok ama bol ödüllü sıcak bir öyküsü var. Ben ortalamanın üstü dedim ama epey de ödülü var filmin :) Ve bu ayın konusunu tamı tamına karşılıyor :D



Yine de bunun üstüne bir tane de film izledim ki ayın konusunu düşündüğüm kadar karşılamıyordu ama eğlenceliydi :D



CHOPSTICKS FİLMİ KONUSU :
Nirma, özgüven eksikliği olan bir kızdır. Özel bir şirkette Çince tercümanlık yapıyordur. Yetenekli olmasına rağmen özgüven eksikliği yüzünden işinde istediği gibi yükselememiştir. Bir gün tüm emeğiyle aldığı yeni arabasını, çaldırır. (O kadar yeniydi ki koltukların naylonları üstündeydi siz düşünün.) . Çalınan arabasını bulmak için gizemli bir suçluyla işbirliği yapar.  Ve olaylar gelişir :D. Nirma  arabasını bulabilecek midir? Peki ,ya özgüven eksikliğini aşabilecek midir?



Öncelikle bu film, bir hint filmi ama izledim; dans ederek ortaya çıkan tek kişi bile yoktu, rahat olun :D Hint filmi olduğunun belirtisi sadece tapınak, başlarını sağa sola sallayarak evet demeleri ve yağmurdu :D Süresi bile bir buçuk saat kadardı. (Eski filmlerin süresi bunu dört defa cebinden çıkarır yani :) ) Öylece akıp giden bir filmdi, keyifliydi... Ve Wolf Children gibi bu da ortalamanın üstünde bir yapımdı bence. Hatta daha bile eğlenceliydi.


Benim gözümdeki tek sıkıntısı şuydu : filmde kötü bir adam var ama Müslüman. Tamam olabilir ama onun olduğu sahnelerde arka dekorda çok fazla Allah yazıyor, başka Arapça yazılar geçiyor ve Kâbe resmi görünüyordu. Bilerek olmaması için fazlaca göze sokuluyordu tüm bunlar. Netflix yapımı da bir film. Hoş değildi.


Bunu es geçersek film fena değildi. Epey güldüğüm replikleri oldu. Ekran görüntülerine doyamadım :D 

Sonu biraz oldu bittiye getirildi gibi çabuk çabuk oldu ama yine de film bittiğinde yüzümde büyükçe bir gülümseme bıraktı. Onun için eğer filmi izleyecek olursanız siyah ekranda beyaz yazılar geçesiye kadar filmi kapatmayın :)


Filmden beğendiğim birkaç replikle bu ayın yazısını bitiriyorum o zaman, esen kalın :))

Kızın arabada özgüven yükseltmek için dinlediği programdan kendi kendine tekrarladığı satırlar bunlar, günlük dozunu alıyordu :d 

Proton gibi düşünüyorum, her zaman pozitifim.
Onları başarıyla öldürüp gülümsememle gömeceğim.
Hayatta b^ktan şeyler olunca onları gübreye çeviriyorum.

Yorum Gönder

33 Yorumlar

  1. Animasyon olan çok hoşuma gitti bakarım ben buna, eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^^ Sempatik bir animasyondu, umarım hoşunuza gider :)

      Sil
  2. Animenin giflerine bir yerlerde rastlamıştım. Şu sıralar böyle tatlı bir şeyler izlemek istiyorum. Hemen göz atacağım. Tatlılığı ile bana Babysitter animesini hatırlattı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemeye başladım. Son yarım saati kaldı. Bitmeden bir yorum daha bırakayım dedim. Çok beğendim. Sanki ihtiyacım olan huzuru bulmuşum gibi bir tat bıraktı damağımda. 😍 Tekrar teşekkürler. 😊

      Sil
    2. Babysitter animesini izlemedim ama çizimlerinin tatlılığını biliyorum. Açık renk saçlı bir ufaklığın peşinde yürüyen civcivler vardı mesela... Çok fazla sahnesine denk geldim :) Ayrıca ikinci yorumu okuyunca filmi kendi izlediğim zamandan bile mutlu oldum, geri bildirim için asıl ben teşekkür ediyorum :DD

      Sil
  3. Bu ay "Kadın" temalı bir şeyler izleyemeyen tek blogger olmamak iyi hissettirdi. Hala ne yazsam içimdeki karanlığı nasıl damıtsam diye düşünüyorum.

    Anime çok tatlı görünüyor listeye ekleyeceğim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef böyle oldu bu ay... Televizyonda zaten her kanalda ayrı bir dizi -haberleri saymıyorum bile- ayrı bir alem olduğu için televizyon izlemiyorum bile :/ Kendi isteğimle de bu ay açıp bir şeyler izlemek istemedim. Konuya hafif bir temas edip tatlı, eğlenceli şeyler izledim :) Umarım izlerseniz size de öyle gelir ^^

      Sil
  4. Animasyonları çok severim, izlemekten çok keyif alırım. Bunları bilmiyordum, en kısa zamanda izlesem iyi olacak. Sayende öğrenmiş oldum:))) Emeğine sağlık :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa öyle mi? Ben çok duyuyordum daha doğrusu görüyordum bunu. Ancak şimdiye izledim :) Çizimleri, akışı falan güzel bir animasyon ^^ Umarım bunu da seversin :))

      Sil
  5. Gif kullanmanız yerinde olmuş, tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum... Filmin içeriğiyle ilgili fikir versin ama çok da içerikle ilgili olmasın diye bu gifleri tercih etmiştim.

      Sil
  6. Animeyi çok merak ettim ilk fırsatta izleyeceğim bu aralar böyle bir film izlemeye ihtiyacım var :) Chopsticks filmini izlemiştim tatlı bir filmdi :) Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi seyirler şimdiden :) Chopsticks filmini de tek ben izledim gibi hissediyordum beğenen birinin olması güzel :)

      Sil
  7. ikisini de izlerim tabii :) kurt çocuklu bir kore filmi vardı ne güzeldi yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o film de güzeldi, bu ondan biraz daha az yürek burkucu ama... ya da artık ben alıştım konuya :)

      Sil
  8. İkisine de bakacağım ama filmi daha önce hiç görmemiştim. Teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  9. Animasyonu listeme ekledim. Sıcacık hikayelere bayılıyorum. Ruhum ihtiyaç duyuyor bazen böyle şeylere. Ama Chopsticks'i izlemeyeceğim. Bizim insanlarımız bile zaten islamdan soğumaya yer arıyor, bireyin suçunu dinlerde arıyor, bir de böyle islamofobi yaratacak alttan alttan mesajlar veren filmlere hiç mi hiç gerek yok gerçekten. *-* Bu tip belli özellikleri belli gruplara yüklemeye çalışan film, kitap, dizi vs sinirlerimi bozuyor biraz. Yorum için çok çok teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklı bir tepki aslında. Film genel olarak iyiydi ama filmi izlerken arka planda çok fazla kullanılmıştı bu tip yazılar. Yoksa Müslüman olduğuna ve ya Müslümanların kötülüğüne dair açık bir şey geçmedi film boyunca. Ama izlerken de göz ardı edilemeyecek kadar çok yer vermişlerdi böyle detaylara. Ve illa ki bir replikle söylenmesi gerekmiyor alttan algı oluşturulması da hoş değil. Ben de yorum için çok teşekkür ediyorum ^^

      Sil
  10. Emeğine sağlık ikisini de ilk kez gördüm bakacağım :)

    YanıtlaSil
  11. Animenin gifleri isleme isteğimi arttırdı bu akşamın animasyonu belli oldu teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa^^ Umarım bu isteği karşılayan bir animasyon olur sizin için de :))

      Sil
  12. Anime çok şeker görünüyor, anında izlenmelik. Film bana "Bu Benim Dünyam Değil" filmini anımsattı. Aslında film çıkınca izlemek istemiştim ama dediğim filmi anımsattığı için izlemedim. Eğlenceli dediğin için belki kafa dağıtmak istediğim zaman izlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ''Bu Benim Dünyam Değil'' filmini izlememiştim ama şimdi bakınca konusu itibarıyla anımsatıyormuş gerçekten :) Aşırı iyi film diyemem ama eğlenmedim de diyemem. Ortalamanın üstünde buldum. Ben de kafa dağıtmak istediğim bir zamanda izlemiştim iyi gelmişti. Ama anime konusunda haklısınız anında izlenmelik :)

      Sil
  13. İki filmde çok ilgimi çekti, emeğine sağlık^^ Listeme hemen atıyorum. ;) İkinci film için Netflix filmi ise normal yani, şaşırmıyorum ben artık. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlediğim netflix yapımı filmler arasında şimdiye kadar çok denk gelmediğimden bilmiyordum ama öyleymiş galiba, şaşırmamalıymışız... Yorum için çok teşekkür ediyorum^^ Umarım izlerken keyifli vakit geçirtirler sana :)

      Sil
  14. Anime ilgimi çekti, hemen listeye aldım.☺️
    Diğer film hakkında söylediklerin eğlenceli ama müslümanlar konusunda olan kısım biraz itici geldi açıkçası. İzler miyim bilemedim..
    Yorumuna sağlık. ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kısmın batması dışında keyifli diyebileceğim bir filmdi ama izlenmesi çok da gerek değil :D Anime tatlıştı ama...

      Sil
  15. Wolf Children'ı daha önce başka bloglarda da duymuştum. Onlar da öneriyorlardı. İzlerim demiştim ama zamanla unuttum. Hatılattığın iyi oldu. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rice ederim :) Benim de ne zamandır izlerim dediğim bir filmdi, zamanı ancak şimdiyeymiş :)

      Sil
  16. anime filmleri kaçırmam bunu da izlemiştim çok güzeldi biraz da hüzünlü :) diğer filmi duymamıştım izlerim zaten hint filmlerini de severim eğlenceli oluyorlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet hüzünlü bir tarafı vardı sayesinde buruk bir gülümsemeyle izletti film kendini :) Diğer film de bahsettiğim nokta dışında eğlenceli bir filmdi bence :D

      Sil