BCP - OCAK AYI - FİLM : MISSION MANGAL

Merhabalar :) BCP nedir diye merak ediyorsanız şurayı okumak isteyebilirsiniz : https://okurixx.blogspot.com/2021/01/bloglar-canlandrma-projesi.html

Aslında ben ocak ayı konusu olan umut-başarı temasından umut dolu bir kitap okurum diye düşünerek Charles Dickens'ın Oliver Twist'ine başlamıştım. Malum kitapları okumadan önce ne anlattıklarını tam olarak bilmemiz olanaksız. Ama bence internette okuduğum gibi umut temalı bir kitap değil Oliver Twist. İnşallah onu da yazarım :) Neyse. Aslında konuya kıyısından uydurabilirdim de kitabı ama kolaya kaçmışlık olmasın dedim ve TAM BİR BAŞARI FİLMİNİ yazmaya karar verdim. Gerçekten temayı tam olarak karşılıyor :D  (Burada ışıldayan bir gülümseme) . Öyleyse...

Geçelim benim bu ay için anlatacağım filme; 

2019 yılında yayınlanan bir Hint filmi ''Görev: Mangal''.  IMDB puanı 6.5 ama bence daha fazla olabilirdi. Neye göre bu puanlar? Film, adını Hindistan'ın Mars'a gönderdiği ''Mangalyaan'' adlı uydudan alıyor. 

Hint filmi ama bunda kapı gıcırtısına oynama halleri yok ve çok uzun da sürmüyor, standart boyutlarda yaklaşık iki saat :) Ve bence en can alıcı noktası da GERÇEK BİR HİKAYEYE DAYANMASI.

Filmi sonuna kadar seyredin. Gerçek fotoğraflar yer alıyor.

Hindistan Mars'a uydu yollayan dördüncü, Marsa İLK denemesinde varabilen ilk ülke olmuş. 

Filmin yayınlandığı yıl da tesadüf değil. ISRO (Hindistan Uzay Araştırma Örgütü)'nun kuruluşunun 50. yıl dönümü anısına 2019 yılı. Ne diyebilirim ki? Gerçekten on numara beş yıldız hareket. 

Hintli olmamama rağmen bu kadar başarılı bir iş yapmalarından ve işlerinin reklamını bu kadar iyi yapmalarından etkilendim. Adamlar hem uyduyu Mars'a yollayabilsinler hem en ucuza mâl etsinler hem de filmini yapıp kendilerini güzelce övsünler. Hahah vay canına! Ama övülmeyi kesinlikle hak eden bir olay.

IMDB'nin biraz düşük olmasına aldanmayın izleyin derim ben zira filmde dörtten fazla başrollük oyuncu var. 



FİLMDE HOŞUMA GİDEN YERLER : (isterseniz izledikten sonra okuyun ama spoiler vermemeye çalıştım okunabilir de yani :)

*Filmin başlarında gösterilen bir karikatür var ki çok rencide ediciydi. Onun için sonuna sevindim.
*Ocağın altını kapat yağ soğuyuncaya kadar ekmekleri kızartırsın fikrini kullanmaları ayrıca güzel bir detaydı. Detaylığı kalmadı ama olsun sonuna kadar kullandılar fikri :)
*Herkesin günlük yaşantılarından, aile ilişkilerinden verilen kısımlar önem taşıyordu. Farklı hayatlar ve güçlü tanımına farklı şekillerde uyan kadınları anlatıyordu. Hem annelik yapmak hem de Mars'a uydu yollamaya çalışmak zor zanaat. 
*Rakesh Dhawan'ın yönetimdekilere elinde telefon varmış gibi konuşma yaptığı kısım haha.
*Müzik verip hep birlikte temizlik yaptıkları yer. Kabul, vakitlerini ve paralarını böyle şeylere harcamaları gerçekte mantıksız olurdu ama başka bir açıdan bakılırsa da gerekli, çalışacak düzgün bir ortama ihtiyaçları var insanların sonuçta.
*Adını hatırlayamadım ama amcanın artık büyük boy çay alabilir miyiz diye sorması ve trafikte motosiklet kazası gülümsetti.
*Ve tabii ki metro sahnesi :D

Filmin sonundaki konuşmadan cümleleri buraya yazmayı çok isterdim ama izleyecek olanları tadını filmde çıkartsınlar diye azat ediyorum :D


Öyleyse Ocak ayının temasında benden bu kadar. İzlemeyi düşünenlere şimdiden iyi seyirler diliyorum. İzlemeyi düşünmeyenlere de izleyecekleri diğer filmlerde iyi seyirler diliyorum. Her tavsiye edilen filmi izlemeye yetişemeyiz sonuçta :DD Neyse. Bu sefer gerçekten benden bu kadar.
Sağlıcakla kalın...

Yorum Gönder

41 Yorumlar

  1. Hııımm güzele benziyorrr;))) gerçek yaşama dayanması beni her daim etkiliyor kötü olsa bile öğrenince hoşuma gidiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Bir filmin yaşanmış bir olaya dayanması kötü bir film bile olsa artısı oluyor. Kaldı ki bu filmin başka artıları da vardı :)

      Sil
  2. Tabii Aamir Khan dışında başkalarına da şans vermek lazım sonuçta :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soyadı Khan olanlar dışındakileri Hint sineması kapsamına almıyoruz genelde :))
      Aamir Khan da çoğunluğun ilk göz ağrısı onun için bir şey diyemiyorum ama çok haklısınız :D

      Sil
  3. Filmi not aldım. Etkinliği okumuştum ama sonradan dahil olabilirim belki. Bu aya yetişmez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsterseniz şubat ayında dahil olabilirsiniz de, sınırlar son derece geniş dahil olmak çok zor olmuyor :)

      Sil
  4. hint filmlerini severim gerçek olay olaması da artı puan olay da çok ilginçmiş izlerim bunu iyi ki paylaştıın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım beğenirsiniz :D Artı puanı çok filmin: senaryo, oyunculuk, gerçeklik... Ne ararsan var :)

      Sil
  5. ay bi de hep söyleyeceğim unutuyorum şu imleçteki tatlış şey sanırım bir miyazaki figürü çok sevimlii :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah :DD Evet evet Totoro'daki küçük beyaz tavşan(?) olan tatlı şey sanırım yani ben ona o niyetle bakıyorum :D Miyazaki severiz :))

      Sil
    2. evet eveet totoro en en sevdiğim filmi miyazakiniin :D gerçi diğerleri de çok iyi ama bunun yeri başkaa :D

      Sil
    3. Miyazaki filmleri böyle çekirdek gibi bir başladın mı duramıyorsun :DD Ama evet Totoro'nun yeri başka :))

      Sil
  6. "Kapı gıcırtısına oynama halleri" 😁😁 haklısınız. Daha öncesinde duymuştum ama izlemedim en kısa zamanda izlerim. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :)) Beni çok rahatsız etmiyor oynamaları. En kötü ileri sarıyorum çünkü :D
      Zaten artık müzik olmasa garipsiyorum filmde :)

      Sil
  7. İlk defa duydum. Gerçek hayattan uyarlanan filmleri ben de seviyorum ve filmin süresinin diğerlerine kıayla normal uzunlukta olması da bir artı tabi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artık onlarda iki saate çektiler filmleri. Nerede o eski üç- üç buçuk saatlik filmler :DD

      Sil
  8. ÇOK GÜZELMİŞ ÖNERİ HOŞUMA GİTTİ İLK KEZ GÖRÜYORUM BENDE :d

    YanıtlaSil
  9. ama ben onları kapı gıcırtısına oynuyorlar diye seviyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa :DD Ben de seviyorum bazı bazı o hallerini ama bu da böyle bir film işte :D
      Belki film bittikten sonra oynamışlardır :)

      Sil
  10. Ara ara Hint filmi izleyen biri olarak Görev: Mangal'ı not aldım, güzel bir başarı filmine benziyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bittiğinde kalkıp insanlık için büyük bir adım atasınız geliyor. Gaza getiriyor. Mars'a uydu falan yollayabilirmişsiniz gibi geliyor :D

      Sil
  11. Böyle başarı filmleri her zaman gözlerimi doldurmuştur. İzleyeyim bi ara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de öyle :) Hele sonunda her şey gerçekti bakın bunlar da karakterlerin asılları diye fotoğraflar koyduklarında...

      Sil
  12. Uzun süredir Hint filmi izlemiyorum. Film boyunca sağdan soldan dans eden karakterler girmiyorsa izleyebilirim :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok dans ederek gelen giden kimse yok bu filmde :D Teşekkür ederim :)

      Sil
  13. hint filmlerini izleyip sevmeme rağmen bunu duymamışım saol yaaa izlerim tabiiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akshay Kumar'ın 2016-2019 arası yapımları genelde ''kaliteli sosyal mesajlı'' filmler :) Eğer bunu seversen pad man, airlift, toilet, rustom falan bunları da sevebilirsin. Hepsi onun filmleri. Beğeni sırama göre yazdım :))

      Sil
  14. Spoiler kokusu alınca pek okumadım alt kısmı ama emeğine sağlık. Gerçekten merak ettim filmi kenara kaydedildi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izledikten sonra gelirseniz birlikte güleriz :DD Spoiler olmayacak şekilde yazdım elimden geldiğince ama zaten filmi izleyen birine daha çok şey ifade eder o kısım :)

      Sil
  15. Hemen listeme alayım, dikkatimi çekti. :) Etkinliğimize hoş geldin, emeğine sağlık^^ Not: Spoiler dediğin için oraları atladım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum :) Bilmeden bir anda spoiler yemeyi sevmiyorum onun için öncesinde başlık atayım dedim ^^

      Sil
  16. Gerçek hayat hikayesi ve klasik Hint filmi değil demek. Gerçek hikayeler her zaman ilgimi çeker, bir bakacağım. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Gerçek bir hikaye olması çok daha etkileyici yapıyor filmi. Klasik Hint filmi formatında değil. Aniden oynamaya başlayan falan olmadı hiç :D

      Sil
  17. Bu ayki temada paylaşılan filmlerin neredeyse hepsi gerçek hayata dayanan hikayeler olmuş.
    Biyografi sevdiğim için benim için de bir sürü yeni filmle tanışma fırsatı oldu.
    teşekkür ediyorum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şimdi düşündüm de gerçekten de öyle olmuş bu ay :) Sanırım umut ve özellikle de başarı temalı hikâyelerin kurmaca olmalarındansa gerçek hayattan çıkartılmaları daha kolay, çok daha etkileyici ve daha inandırıcı.
      Bir dakika...Adamların filmlerinin formülünü buldum galiba :D
      Şaka bir yana hepimiz için güzel bir fırsat oldu. ^^ Ben teşekkür ediyorum yorumunuz için.

      Sil
  18. Hint filmi izlemeyi severim. Bu filmi de inceleyeceğim mutlaka. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  19. Filmi izlemedim ama arkasındaki hikayeyi çok beğendim ^_^ Tavadaki yaş anekdotunu okuyunca aklıma ütüyü fişten çekip o soğuyana kadar bir parça kıyafet daha ütüleme fikri geldi :) Yorum için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa eveet öyle bir olay da var :D Yağ olayının ilginç tarafı bir ev işinin bilime uyarlanarak bilimde kullanılması, filmde ağzım açık kalmıştı ^^ Ütünün de kullanılacağı yer çıkar belki bir uyduda :)

      Sil