BCP - NİSAN - FİLM : USTAD HOTEL

Blogları Canlandırma Projesi'nde dördüncü aya gelmişiz. Geçtiğimiz ayın konusu kadındı nisan ayının konusu ise ''Çocuk-Aile-Dostluk''. 

Ay boyunca bu konuya uyan, bu konuyla ilgili bir kitap okuyup, film veya dizi izleyip yorum yazıyor ve ay sonunda yayınlıyoruz. Bu sayede bloglar arası etkileşimin yanında ''Okunacaklar ve İzlenecekler'' listemizin maddeleri de artıyor :)

Aşağıdaki bağlantıdan sevgili Okurix'in bu etkinliği anlatan yazısını okuyabilir, etkinliğe katılabilir ve katılan diğer blogların neler izleyip okuduğuna bakabilirsiniz : https://okurixx.blogspot.com/p/2021-bcp.html

Nisan ayının toplu yazıları ve gelecek ayın konusunu sanırım sevgili Fighting! blog paylaşacakmış onun da linki  burada : https://fightiingg.blogspot.com/

Ben bu ay güzel bir film izledim. 

Film, tema olarak hem bu ayın konusuna hem de Ramazan Ayı'na müthiş bir uyum sağlıyor :)  Ustad Hotel, 2012 yapım Malayam dilinde bir Hint filmi. Hem aileli, hem yemekli, hem de paylaşmalı bir film.


https://i.pinimg.com/564x/0b/f8/fe/0bf8fe4539f43af4354aceee81e06cb8.jpg

FİLMİN KONUSU : Feyzi ailenin tek erkek evladı ve en küçük çocuğudur. Annelerini o bebekken kaybedince ablaları Feyzi'yi büyütür, babaları da işini :) Dubai'ye taşınırlar, babaları işe giderken Feyzi ablalarıyla gün boyu evde kalır. Kızların ve Feyzi'nin oyun alanı mutfaklarıdır. Bu nedenle çocukluktan beri ablalarıyla mutfakta olmayı seven Feyzi, büyüyünce aşçı olmak ister. Ama babasının tek erkek evladı için farklı planları vardır. Büyüttüğü işinin başına oğlunu getirmek ister. 

Feyzi'yi eğitim alması için Avrupa'ya gönderir. Fakat Feyzi Avrupa'da babasının istediği bölümü okumak yerine hayallerindeki aşçılık eğitimini alır. Avrupa'da kendine ''şef'' olduğu istediği gibi bir iş bulur. Ablalarına da eve dönmeyeceğini söyler ve durumu anlatıp babalarıyla aralarını bulmalarını ister. Ama ablaları başka işler peşindedir ve Feyzi'yi hemen eve çağırıp bir de üstüne görücü usulü randevu ayarlarlar. Feyzi eve döndüğünde birtakım olaylar olur ve durumu öğrenen babası sinirlenir, Feyzi'nin pasaportuna el koyar. Feyzi, ablaları babalarını ikna edip pasaportunu geri alıncaya dek evi terk edip dedesinin yanında kalmaya karar verir. Dedesinin okyanus kıyısında ''Ustad Hotel'' adlı bir restoranı vardır. Feyzi, yılların aşçısı dedesinden nasıl ve neden yemek yapıldığına dair, hayata dair nasıl dersler alacaktır?


Konuyu diğer filmlere göre epey uzun anlattım ama merak etmeyin güvenle okunabilir :D Konusundan bir şey anlamanız ve ''E, Ustad Hotel ?'' bağlantısını kurabilmeniz için filmde sadece ilk yarım saati kapsayan bu olaylar silsilesini anlatmam gerekiyordu :') Filmin ilk on dakikasındaki eğlenceyi kaçırmayın diye ablalarının sayısını bile söylemedim :D


Film ilk yarıda ''nasıl'' yemek yapıldığı; ikinci yarıda ise ''neden'' yemek yapıldığını anlatıyor. 

Film komedi filmi değil ama güldüren replikleri, olayları var,

Film romantizm filmi değil ama biri eski biri yeni ufak aşk hikâyeleri var,

Film dram filmi değil ama yürek burkan bir tarafı var.



FİLMİN EKSİLERİ :

  • Filmin uzunluğu: Uzunluğu biraz uzun. Yüz elli bir dakikacık :) Omurganızın ve özellikle sırtınızdaki kasların sağlığı açısından tek seferde izlenecek gibi değil. İnterval yazısı geldiğinde evde bir tur atıp, ahaliyi kontrol edip, atıştırmalık erzağınızı yenileyerek geri dönebilirsiniz. Durduk yere bel fıtığına davetiye çıkartmayalım...
  • Film herkesi içine çeker mi emin değilim. Fazla kahverengi gelebiliiir, çıtanız yüksekse verilen mesaj yetersiz gelebiliiir, açken izlemiş olabilirsiniiiz :D


FİLMİN ARTILARI :

  • Filmin müziklerinin çok güzel olması. Filmin havasını hem tamamlamışlar hem de filmi alıp apayrı bir yere götürmüşler. Dinleyebilmeniz için en sona bir tane bırakacağım.
  • Filmin büyük bir kısmının okyanus manzarası eşliğinde geçmesi. Ustad Hotel'in çekimlerinin yapıldığı yer ''Calicut Sahili''ymiş.
  • Ramazan Ayı'nda izlemek için iki kat uygun olması. Film; yemek yapmanın amacını sorgulatıyor, paylaşmayı öğütlüyor, hatta ''okyanus manzarası eşliğinde Semazen gösterisiyle'' görsel şölen bile sunuyor...
  • Filmin hem dede-torun, hem abla-kardeş, hem de bazen kavgalı baba-oğul ilişkisini çok doğal yansıtması. Aile hissi geçiyor kesinlikle. Ustad Hotel'deki çalışanların dostluk bağları da öyle.
  • Filmin yanınızda, yedi yaşında birisiyle de yetmiş yaşında birisiyle de izlenebilecek olması. Sakat sahnesi yok gibi bir şeydi.
  • Burqa sahnesi :DD 


Özetle benim keyifle izlediğim bir film oldu. Ailecek Müslüman olmalarından dolayı filmde kaderle, bereketle ilgili güzel repliklerin geçmesi de çok hoşuma gitti. Bazıları zor zamanlarda teselli olarak alınabilir. Onun dışında özellikle filmin sonuna doğru verilen mesaj kimimiz için yetersiz gelebilir demiştim ama benim için yeterliydi. Daha fazlasını kendi kendime düşünmemi sağladı. Sonunda tam duygulanacakken gülümseyerek kapattığım bir film oldu.


-Kader hayatın gerçeğidir Feyzi. Önüne hiçbir şey geçemez. Bekleyip ne olacağını görelim. 

+Kendi kaderimizi kendimiz belirlemiyor muyuz dede? Hayatımda ne yapacağıma karar veren benim. Benim yerime kim karar verebilir?

-Öyle olsaydı yanıma gelmezdin. İstediğin gibi yaşayacak olsaydın şimdi Londra'da mutlu mesut yaşardın.

(bu filmin sonuna doğru verilen mesaj değil :) )

-Deden seçimlere girecek olsa Feyzi, şoförler bile tek başına onu başkan ederler :DD




Yorum Gönder

38 Yorumlar

  1. Çok güzel bir tanıtım yazısı olmuş. Bu tarz doğal filmleri seviyorum. Fırsat olursa bakacağım, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Keyifle okudum. Film de hoşuma gitti. Bir ara mutlaka seyredeceğim :) 🎈

    YanıtlaSil
  3. Gördüğüm en güzel film tanıtımlarından biri olmuş. Giriş özeti, artıları-eksileri ve alıntılarıyla çok çok güzel yazmışsınız.
    Filmin afişine rastlayıp da izlemeyi aklından bile geçirmeyecek biri bu yazıyı okuyunca kesinlikle izler diye düşünüyorum Nitekim ben öyle yapacağım:)
    Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorumu hak edecek kadar iyi bir yorum mu bilmiyorum ama yorumunuzu okuyunca mutlu olduğumu kesinlikle biliyorum :) Bollywood filmlerine aşina olmama ve filmin almış olduğu ödüllere rağmen adını neredeyse hiç duymadığımdan film hakkında belirli bir çıta oluşturmak için avantajlarından; izlemeden kimsenin çıtasını çok da yükseltmemek için dezavantajlarından bahsetmezsem olmazdı :D Kimseye vakit kaybettirmek istemem, umarım izlenmeye değer olduğunu düşünürsünüz ^^

      Sil
  4. Detaylı ama izlemeye engel olmayan, çok detaylı bir tanıtım, öneri olmuş :-)) Teşekkürler, mutlu pazarlar 🙏 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için çok teşekkür ediyorum :)) Mutlu pazartesiler✨

      Sil
  5. Ne güzel bir tanıtım yazısı. Severek izleyeceğim bir filme benziyor. Bu arada "Blogları canlandırma projesi" ni de öğrenmiş oldum. Teşekkürler paylaşım için, kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel bir yazı yazmışsın. Mutlaka izlenilecekler listeme ekliyorum. Artı ve eksileri mi yazman çok hoş bir ayrıntı olmuş. Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ^^ Umarım sen de seversin.
      Kendi halinde neşeli bir film.
      Uzunluğunu saymazsak izlerken benim modumu yükseltmişti :D

      Sil
  7. Sevimli bir film gibi, Hint yapımı bir film izlemek istersem buna bakacağım ben de, ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle :) Biraz uzun ama genel olarak fena film değil :D
      Teşekkür ediyorum ^^

      Sil
  8. Ben filmi izlemiş ve beğenmiştim, bana göre verilmek istenen mesaj çok güzel verilmiş.Sizin anlatımınız da çok güzel olmuş, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim :) Sizin de beğenmiş olmanıza sevindim :)

      Sil
  9. peki barakamon yanına bunu da eklerim, hint filmlerini çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pekiii! Umarım bunu da sevdiğin diğer hint filmleri kadar seversin o zaman :)

      Sil
  10. Çok güzel bir tanıtım olmuş ancak en baba sinema filmlerinde bile 150 dakika tutamaz kimse beni :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet iki buçuk saat normal bir film için fazla gibi ama Hint sineması için asla 😂😂

      Sil
  11. Hint filmleri genelde uzun olduğu için süresi şaşırtmadı, eğlenceli ve akıcı bir filme benziyor. İzlemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet başında kesintisiz oturulacak gibi değil :D İkiye bölüp izledim ben :))

      Sil
  12. Aşırı merak ettim ya :D Uzunluk çokta değil gibi, örgülerimi yaparken kısa geliyor ama dublajlı mı? :D Alıntılar çok güzel, emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum ^^
      Dublajı var mıdır bilmiyorum ben altyazılı izlemiştim :'D
      Altyazısı varsa animasyon dışında dublaj izlemiyorum ama örgü örerken altyazılı bir şeyler izlemek de zor gibi 😅

      Sil
    2. Hem de nasıl zor, o yüzden çoğu güzel filmi es geçmek zorunda kalıyoruz. :D

      Sil
    3. O zaman bunu izlemek isterseniz örgü örmediğiniz bir zamanda artık 😅😅😂

      Sil
  13. Filmi ilk kez görüyorum ama ilgimi çekti doğrusu :)
    Özellikle artıları ve eksileri olarak değerlendirmeniz çok keyifli ve faydalı olmuş, emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Pek bilinen bir film değil diye düşünüyordum izlediğimde ama çokça ödülü varmış, yine de bizde pek duyulduk bir film değil :))

      Sil
  14. İlk kez gördüm bakacağım baya merak ettim emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel ve anlamlı bir filmdi iyi bir öneri olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi halinde güzel bir filmdi bence de :) Yorumunuz için teşekkür ederim ^^

      Sil
  16. Hint filmlerinin genelinde süre sorunu var. Hele benim gibi 20 dakikalık dizi bölümleri izlemeye alışmış birine göre çok uzun geliyorlar. Bu yüzden pek yanaşmıyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet pek uzunlar :') Hele kısa bölümlü dizilere alıştıktan sonra olduğundan da uzun geliyorlar insana :)

      Sil
  17. ah çok uzunmuş ama ikiye bölerek izlenebilir sanırım :) hint filmlerini seviyorum ama uzun olmaları yorabiliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet uzun olmaları hem ömürden hem omurga sağlığından çalıyor :D En iyisi ikiye bölüp izlemek. Bazen bir çılgınlık yapıp tek oturuşta bitiriyorum ama olsun...

      Sil
  18. Aslinda uzun hint filmlerini sevmem ama mesajlarinin yaninda hem okyanus manzaralri hem de lezzetli yiyeceklerle izlenebilir gibi görünüyor. Emeginize saglik�� Blogunuza ilk dega geliyorum bu arada, Bcp sayesinde tanidigim.bir guzel blog daha. Takipte kalicam Ins��Ben de bloguma beklerim⚘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun olması dezavantajı.
      Gerçi artık onlar da uzun film yapmıyorlar. Ama bu film 2012'de çekilmiş :D Yine de kendi halinde güzel bir film. Hint filmlerini seviyorsanız, izleyecek bir şeyler ararken kenarda bir seçenek olarak değerlendirilebilir :)
      Yorumunuz için teşekkür ediyorum, ben de sizi ziyarete geleceğim inşallah ^^

      Sil