BCP - MAYIS : KISA FİLMLER

Merhaba! Bir süredir gelen yorumları yanıtlamak dışında blogda pek aktif değildim. Günlerin kopyala yapıştır akışı içinde bir şeyler yazdım yazıyorum derken hiçbir şey yazmadan geçivermiş bu ay. 

Bunun farkındalığı bile yeni geliyor :') 

Neyse geç olsun güç olmasın... 

Geçelim ''Blogları Canlandırma Projesi''ne... BCP'ye katılan bloglar olarak her ay bir konu belirliyor ve o konu hakkında bir şeyler izleyip okuyor ve ay sonunda yazılarımızı paylaşıyoruz. 

Mayıs ayında beşincisiyle devam ettiğimiz BCP'nin konusu bu ay, aşk - sevgiydi. Siz de bu etkinliğe katılmak, etkinlik hakkında detaylı bilgi edinmek veya liste halinde diğer blogların yazılarına ulaşmak isterseniz sevgili Okurix'in blogunu ziyaret edebilirsiniz :

https://okurixx.blogspot.com/p/2021-bcp.html


Bu ayın başında : ''Olleey! Bu ayın konusuna, izleyip okuduğum herhangi bir şey kolaylıkla uyar. Çok aranmayacağız.'' diye düşünürken...

 Farkına bile varamadan gelen ay sonunda : ''Çoktan ay sonuna geldik bile... Şimdiye kadar ne izleyip okumuşuz bakalııımm...'' deyip de arkama baktığımda zaten kabarık da olmayan aylık stoğumun içinde aşk ve sevgiye dair pek bir şey bulamadım. Bulduklarımda da en fazla ikinci plandaydılar ve neticede evdeki hesap çarşıya uymadı.

Yine de ayın sonunda uzun değil belki ama güzel filmler izledim. Kısa filmler... Sevgi - aşk konusu kapsamında izleyip beğendim kısa filmleri yazıya ekleyeceğim ama haklarında çok yorum yapmayacağım. Zaten kısalar; sizi içlerine almalarıyla bitmeleri bir oluyor, bir de ben o süreyi anlatacaklarımla kısaltmayayım :)


Bir örümcek ve kelebeğin aşk hikâyesi. Güzel bir müzik, güzel çizim ve güzel renkler. Sevimli... 5. dakika 50. saniyesi dikey konuma çevirip de ekran kilidi fotoğrafı yapılası...



Bu video da aşk hakkında. Süresi mi? On beş saniye. Biliyorum,,, kısa film dedim ama bu kadar da kısa olmamalı. Okuması bunu izlemekten daha uzun süren ''Love is...'' diye başlayan resimli kağıtlar var :D

Ama çok huzurlu... Tekrar tuşuna basmaktan kendinizi alamayacaksınız...





Büyükannenin pastası...Bu kısa filmin, daha doğrusu kısa animasyon filmin konusuysa sevgi. Yazıya koyduklarından hangisi favorin derseniz kesinlikle bu :) 

Önce sakince gülümsetiyor, sonrasında seslice güldürüp ardından da gözleri doldurabiliyor. Beş dakika içinde bunların hepsini tek bünyede yaşattırıyor. Her izlediğimde yumuşatıcı içmiş gibi oluyorum.





Bu da az önceki kısa filmle aynı animasyon okulundan çıkmış başka bir animasyon. Benim gün batımına olan bakış açımı değiştirdi. 


Umarım bu kısa animasyon-filmlerden birini, en az benim kadar beğenirsiniz de kalbinizi ısıtıp sizi gülümsetebilirler :)

O zaman sevgilerle...



Dipnot : Evet, benim haklarında ''çok yorum yapmamış'' halim bu :)

Yorum Gönder

38 Yorumlar

  1. Hiç böyle animasyonlar izlememiştim, çok kısa ama keyifli gerçekten :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kısalar hatta bazıları epey kısalar ama güzeller😅 Denk gelip de ''Büyükannenin Pastası''nı izlediğim için kendimi hâlâ şanslı hissediyorum ben😊🎂

      Sil
  2. Hep kitap okur film izleriz ama bu bambaşka yaklaşım olmuş ve çok keyifli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli bulmanıza çok sevindim ^^ Kısa filmler ama etkileri kendilerinden uzun :)

      Sil
  3. İlginç bir paylaşım olmuş, beklemiyordum. Yine de keyifle okudum yazını. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ediyorum :) Ben de ayın başında böyle bir yazı yazacağımı beklemiyordum :')

      Sil
  4. Büyükannenin Pastası ne şekermiş :)

    YanıtlaSil
  5. İlk kez kısa film listesi okuyup izledim. Çok hoşuma gitti. Sadece ilkini izlemiştim daha önce. 15 saniyelik kısa film mi?? diye kaldım ben de. Ve benim de favorim nene-torun hikayesi <3<3<3 Ellerine sağlık. Çok güzellldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum <3 İlk izlediğimde ben de aynı şekilde kalmıştım ''Ne on beş saniye mi sürüyormuş?'' diye :)) Hatta kısa film kategorisine girmiyor bile olabilir ama onu dışarıda bırakamazdım :)

      Sil
  6. Büyükannenin Pastasını çok merak ettim. Animasyonları da çok seviyorum, terapi gibi, iyi geliyor bana:)) Emeğine sağlık, hepsi de ayrı güzel görünüyor:))) Bu arada bloğumun 2.yılını kutluyorum, çekiliş var, beklerim bloğuma:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak etmeye en çok değecek olan da büyükannenin pastası bence :) İzlersen umarım seversin ^^ Nice senelereee tabii ki gelirim bloğuna da 🎂🎉

      Sil
  7. Çinlilerin kamu spotları dışında bu tür animasyonları oturup da hiç izlememiştim. Hiç de fena değilmiş:) Örümcekle kelebeğin aşkından pek bir şey anlamadım. Hüzün ağırlıklı idi gerçi. Babaanne-torunlu animasyon benim de favorim oldu. Son derece duygusaldı. Farklı dakikalar yaşadım sayende. Teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çinlilerin hele hele Tayvanlıların kamu spotları çok meşhurdu bir aralar. Başarıyorlardı da bence duygulandırmayı. Örümcekle kelebeğin hikayesinde derin bir taraf yoktu aslında. Ben daha çok müziğin ve çizimlerin serbest sanatçılar tarafından yapılmış olmasını ve animasyondaki çizimlerin bir şeyleri yansıtmadaki başarısını beğenmiştim. Örnek verecek olursam; sadece örümceğin gözlerine verilen ifadeyle tüm duygular yansıtılabilmişti mesela. Uçmayı düşünerek hülyalı bakan gözler, yaprağa meraklı bakış yeni bir keşif, heyecan, kararlılık, hayal kırıklığı, şefkat... Başka hiçbir yeri izlemeden tüm animasyonu sadece örümceğin gözlerine odaklanarak izlemek bile tüm hikâyeyi anlamak için yeterliydi. Kelebeklerin yaşlılık tasvirlerini ve kanatlarının taç yapraklar gibi düşmesi de sevdiğim başka detaylardı...Ve en sonunda ufaklığın annesinin gözlerini almış olması :) İşte böyle :)
      Bunu bu kadar açıklamış olmama rağmen favorim hâlâ pastalı animasyon :D Ben teşekkür ederim ^^

      Sil
  8. kısa filmleri çok severim, bu filmler için de teşekkürler, izlerim tabii, ayrıca seni görmek de güzel oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim bu yorumu okumak da çok güzel😊 Umarım izlediğinde bunları da seversin😸

      Sil
  9. Yorum bıraktım sanıyordum, bırakmadım herhalde. :) bazen kısa filmler daha çok şey anlatıyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gelmemiş sanırım...Kısa film deyip geçmemek lazım :))

      Sil
  10. Çok farklı ve güzel bir liste olmuş çok teşekkürleer :)

    YanıtlaSil
  11. Kısa filmler seçmek çok şahane olmuş, ellerine ve fikrine sağlık :)

    YanıtlaSil
  12. Kısa film izlemek güzeldir. Hem hemencecik bitiveriyor hem de normal bir filmden aldığımız hissiyatları onlardan da alabiliyoruz. Güzel bir yazı olmuş, emeğine, kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum :) Çok fazla kısa film izledim diyemem ama izlediklerim genelde dediğiniz gibi duyguyu geçirebilen güzel filmlerdi :) Dönem dönem açıp tekrar izlediğim kısa filmler var. Büyükannenin pastası da onlardan biri olacak :))

      Sil
  13. Büyükannenin Pastası filmine bayıldım. En çok imrendiğim şey büyükanne ve büyükbabalarıyla sıcak ilişkileri olan insanlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle gerçekten. Bu filmi izleyince ufaktan bir yumru oturabiliyor insanın boğazına.

      Sil
  14. Dizi,filmler ve kitaplar seçmeye çalışıyorum ama kısa film hiç aklıma gelmemişti. Çok hoş bir fikir, seçtiklerin de çok tatlıymış. Farklı bir bakış açısı verdiğin için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorum için ben teşekkür ederim asıl :) Ben de o üçlüden seçmeye çalışıyorum genelde ama bu aylık böyle bir değişiklik oldu :))

      Sil
  15. Böyle kısa filmleri yeni keşfediyorum, şu an bakmasam bile linki bir yere not alıp izleyeceğim. Teşekkürler, emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^^ Ben teşekkür ediyorum... Şimdiden iyi seyirler.

      Sil
  16. Hepsi çok güzeldi öneriler için teşekkürler kısa filmleri çok seviyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa filmler izlemeyi ben de seviyorum hele anlamlı ve mantıklılarsa :) Çünkü bazıları öyle bir yerde bitiyor ki ben ne izledim şimdi diyorum :)) Öyle dedirtmiyorlarsa tamamdır!

      Sil
  17. Özellikle bizim gibi kısa film sevenler için baştan çıkarıcı olmuş Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuz için teşekkür ediyorum, umarım listedeki kısa filmlerden de keyif aldığınız biri olur...

      Sil
  18. Paylaşım için teşekkürler. Ben hiç kısa film izlemiyorum. Sayende birkaç tane izlemiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle gecikmiş cevabım için özür dilerim.
      Umarım izlemekten keyif almışsınızdır :)

      Sil