BCP - ŞUBAT - ANİME: HATARAKU SAIBOU


 Merhaba! Nihayet bu blog da BCP Şubat Ayı için yazı paylaşmayı başarabildi :)

Buradan da diğer grup üyelerine ve hepimizin aylık yazılarına ulaşabilirsiniz : https://okurixx.blogspot.com/p/2021-bcp.html

''Blogları Canlandırma Projesi''nin şubat ayı teması Uzak Doğu olunca ve bunun filmidir kitabıdır -ve animesidir :D- birçok dalı olunca yazabileceğimiz ocak ayından da fazla ihtimal çıktı. 
Benim bu ay yazmak için seçtiğim ihtimallerimden biri bir anime.


HATARAKU SAIBOU - CELLS AT WORK! - HÜCRELER ÇALIŞIYOR : 

Bu animeyi anlatmaya tam olarak nereden başlayacağımı bilmiyorum açıkçası. İçimden mainichi mainichi... diye başlamak gelse de biliyorum izlemeyenler anlamayacaklar. (İzleyenler... biliyorum burada nostaljik bir gülüş atıyorsunuz.)

Fransız yapımı ''Once Upon a Time...Life'' yani ''Bir Varmış Bir Yokmuş...İnsan Vücudu'' adlı '87 yılına ait bir çizgi film izlemişseniz buna benzetebilirsiniz. Ben izlemedim ama ona da bakmayı düşünüyorum zira konular benzer.

💎

Başroller bir alyuvar ve bir akyuvar :D Haliyle vücudumuzun içinde geçen bir anime bu. Mangasından 2018'de uyarlanmış. 13 bölüm ve her bölüm yuvarlak 24 dakika ama daha önce anime izlediyseniz bilirsiniz giriş ve çıkış şarkılarını atlarsak elimizde 20 dakikalık net bölüm kalır. Bu da izlemek için gayet ideal bir süre bence :)

💎

Biyolojiye, sağlık bilimlerine veya kendi vücudunuzun içinde neler döndüğünü bilmeye dair bir hevesiniz varsa tam içine atlanacak bir anime. Sağlık konulu dizi ve filmlerde senaristlerin yanlarına bu işten anlayan birilerini almadan yazmalarına alışkın olduğumuz için ben de genelde gülüp geçmeye alışkınımdır. 

Onun için özellikle ilk üç-dört bölüm fizyolojik-patolojik olayların gerçekliğe uygunluğuna o kadar alışamadım ki bu sefer her sahnede şaşkınlıktan güldüm. Yani bu kadar olur! Bu animeyi izleyen çok fazla kişi keşke biyoloji okullarda böyle öğretilseydi falan demiştir herhalde :)  (Ama öğretilmesin :D Çocukların öldürülen mikropların veya killer T'lerin tasvirlerini Japonlardan izlemeleri hiç iyi olmazdı çünkü hahah bol vişne sulu.)



Sıfır bilgi seviyesinde bile rahatlıkla izlenebilir bir anime çünkü zaten her hücre ekranda göründüğünde onun hakkında bir bilgilendirme geçiliyor. Japonlar bunu yazıp çizerken içine bir tutam romantiklik, birkaç tutam komiklik ve çokça tutam bilgi katmışlar. İçinizde neler döndüğüne dair pek çok şeyi eğlenerek öğreneceksiniz. Ve ne öğrenirseniz öğrenin doğru öğrenmiş olacaksınız. 



💎  BU ANİMEDE YOK YOK :  💎

  • Biraz şapşal, kan dolaşımında yer yön bulamayan ama gayretli ve sempatik başrol kız, kırmızı kan hücresi, tamam!
  • İşinde gücünde, az konuşan, başrol kızın başı her derde girdiğinde yardımına koşan başrol erkek, beyaz kan hücresi, tamam! 
  • Destekleyici mükemmel yan roller, tamam! (Makrofajlar, B ve T lenfositler, tabii ki trombositler ve daha neler neler...)
  • Hikâyeye destek atacak kötücül bakteri, virüs ve parazitler, tamam!
  • Gerçeğe uygunluk, iki kere tamam! 

  • Hatta öyle ki bir bölümde deride oluşan bir sıyrık sonucu kanama oluyordu ve bizim sempatik alyuvarımız damardan dışarı düşecekken -hahah uçurum olarak tasvir edilen şey yara, elindeki sepet de alyuvarların hücrelere taşıdığı besin temsili :D- Normalde böyle bir durumda ne beklenir? Başrol erkeğin zor durumda olan kızı kurtarması ? 🤔

Evet alyuvarı, akyuvar kurtarıyor başrol olarak ama bu tutuşu nötrofillerin yani akyuvarların damar duvarına yapışma özelliğinden kaynaklanıyor. Bu kurtarışta bile biyolojimize uygun olmayan bir şey yok :D 

💎

Bölüm bölüm ilerleseniz de kopukluk olmayacak bir anime. Her bölüm insan vücudunun başına başka bir iş geliyor ve o bölüm o konuyu işliyorlar: Gıda zehirlenmesi, güneş çarpması, kanser hücresi, kan kaybı gibi. 

Sonuç olarak bu konular ilginizi çekmiyorsa aman aman izleyin diyeceğim bir anime değil ama bu konular ilginizi çekiyorsa kesinlikle kaçırmayın :))

💎

Dipnot : Tamamlanmış 2. sezonu da varmış 8 bölüm. Ayrıca bir de BLACK versiyonu var toplamda 13 bölüm ama onun çevirisi daha devam ediyor. BLACK versiyonu sigara, alkol, stres gibi kötü alışkanlıkları olan daha deforme olan bir vücutta geçiyor ve karakterleri normal versiyondan farklı. Paralel evren gibi düşünün :D BLACK versiyonda alyuvar bir erkek, akyuvar bir kadın örneğin. Ben muhtemelen onlardan devam ediyor olacağım. Sağlıcakla kalın... ✋


Yorum Gönder

53 Yorumlar

  1. Konusu çok hoşuma gitti. Verilen bilgilerin doğru oluşu çok iyi. Bu konuda detaylı bir bilgim olmadığı için faydalı olacaktır. 😍 Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^^ Kesinlikle her şeyin bu kadar doğru olması animenin artılarından en büyüğüydü :)

      Sil
  2. Çok sevimliymiş bu ama sezon olayı olunca yanaşamiyorum ben :( dursun yine de aklımda, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezon olayını onun için dipnot olarak ekledim aslında :D Bence sorun oysa en azından bu anime için sorun olmaz. Çünkü ilk sezonu bile oturup hiç kalkmadan izleyeyim gibi değil de bölüm bölüm izleyeyim tarzı bir animeydi. Hatta tek sezon sanmıştım ben her bölüm kendi içinde sonlanıyordu zaten. Sadece finale doğru iki bölüm birbirini izliyordu. Ben de diğer sezonlardan hiçbirini izlemedim daha ama eksik kalan bir şey yok. Sadece sevdiğim için o sezonlarını da izlemeye devam edeceğim :)

      Sil
  3. Bazen Instagramda animenin komikli fanartları karşıma çıkardı ama ne olduğunu bilmezdim. Açıkçası daha çok erkeklere özgü fantastik bir animedir herhalde diye düşünmüştüm. Konuyu ve ismini senden öğrenince düşündüğümden daha farklı bir şey çıktı ortaya 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncesinde animenin hiç fanartına denk gelmedim desem 😅 İzledikten sonra baktıklarım da hep beyaz kan hücresiyle kırmızı kan hücresi shipleri 😂 Ama düşününce öyle sanılacak fanartlara müsait bir anime. Olur mu olur yani :))

      Sil
  4. Hiç anime izlememiş biri olarak bununla mi başlasam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusuna ilginiz varsa başlayabilirsiniz bence :) Hem bir yarım saat oturup çizgi film izlemek gibi. Her bölüm farklı bir şeyi işlediklerinden seri izlemeyi de gerektirmiyor. Boş bir zamanda fırsat verilebilir :)

      Sil
  5. Hiç anime izlemedim ben. Aslında bloglarda sık kırşılaşınca niyetlendim ama hala uzak geliyor bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Savaşçıları, Pikaçu bunlar da anime aslında. Farkında olmadan belki bunları izlemişsinizdir televizyonda? 😊

      Sil
  6. Çok onore oldum ama şimdi 🤭 Umarım bu yazı sebebiyle animeyi izleyenlerin beklentisini boşa çıkarmayan bir öneri olmuştur 😅 Düşünmediğim bir şeyi yazmamaya çalışıyorum. Onun için ilk bölüm neler düşünmüşüm diye bölümü tekrar izledim yorumlara cevap vermeden 😁 Konuya ilgin varsa güzel izle derim, bilgin varsa Allah! hiç durma derim :D Çizgi film izlemek gibi hem kısa kısa, her bölüm de kendi içinde sonlanıyor. Uzun serilere başlamaktan bilerek uzak duruyorum ben. Sararsa başka şeyler yapmam gereken vakitte onu falan izlerim sonra diye :)

    YanıtlaSil
  7. Tanıtımı okurken heyecanla nerede izleyeceğim demeye başladım :3 Öyle eğlenceli anlatmışsın ki bayıldım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim o(^▽^)o
      Ortalamanın üstü bir anime kesinlikle 👍
      Ama konuya ilginiz yoksa 6/10, konuya ilginiz varsa 8/10 puan falan verilir diye düşünüyorum :)

      Sil
  8. gelcam yinee, baksan yaa, endonezya, malezya, pakistan dizilerini çok seviyorum ben yaa, izlemek istediğin zaman bak blogumda bir dolu var, seçersin istediğin zaman ya da bana söleee :) dram da komedi de çok tatlişler şirinler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka iyi veya ortalama yapımlar izledim ama Cinta Laki laki Biasa, Assalamualaikum Beijing, Jilbab Traveller, 99 Cahaya di Langit Eropa Serisi bunlar izleyip sevdiğim ilk aklıma gelenler :) Dizi olarak da izledim bazılarını Hati Perempuan falan ama Pakistan'a pek hakim değilim Endonezya'ya göre. Eğer güzel bir film tavsiyen varsa alırım ama :)

      Sil
    2. malezya endonezya pakistan dizi ve filmlerini üç siteden izliyoms :) indiasia boards, bestdizi.com, sinematic.net. beijing hoş filmi. jilbab ve 99 var bu sitelerde, izliycem :) ilkini duymadım bakayıms :) hati perempuan hoş idi. ya bir dolu film izliyom da adlarını hemen bulamam şimdi, yeni izleyince bloga yazarım sölerim sana da :) ama dizilerden bir dolu hoş dizi var. örnekler vereyims, suri hati mr. pilot (malezya), ariana rose (malezya), titian cinta (malezya), baydardi (pakistan, beijing deki çocuk oynuyo), mere naam yousuf hai (pakistan, yine beijing'deki çocuk), meher posh (pakistan). bi bakarsın istersen bunnara:) olmazsa sölerim ki yine :)

      Sil
    3. Teşekkürler ^^ Uğrarım bloğuna da zaten ki :) Malezya dizilerinin hepsini izlemişim yazdıklarının ama Pakistan dizilerinde seçip bakarım artık :D

      Sil
  9. heyooo bu animeyi not aldım, kısaymış da, tenk yuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evvet öyle :) Kısa olması tercih sebebim epeydir. 13 bölüm diye başlamıştım buna da ^^ Yoksa konusu ilgimi çekse de uzak duruyorum uzun yapımlara ne zamandır (~ ̄▽ ̄)~

      Sil
  10. Yaa çok güzel bir konusu var! Bir Varmış Bir Yokmuş çizgi filmini çocukken ikizle severek izlerdik. Yorumunu okurken onu hatırlayıp yüzümde tebessümle okudum. İzlemek için listeme eklemeliyim. :) Çok mutlu oldum, çok teşekkürler. ^^ Emeğine sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^^ Yorumu okuyunca ben de mutlu oldum onun için benim de teşekkür etmem gerek sanırım ^^

      Sil
  11. Merak ettim bakayım ben emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^^ İzleyecekseniz umarım keyifli bir seyir olur :)

      Sil
  12. Bu animeyi ilk defa duyuyorum baya ilginç geldi bana. Bu konularda pek ilgimi çekmez aslında ama anlatımınız çok güzel :) Merak uyandırdı bende. Mutlaka bakacağım emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu ilginizi çekmiyorsa illa ki izleyin diyeceğim bir anime değil ama yine de ortalamanın üstüne çıkar bir anime bence :D Ben bu konuları sevdiğim için ekstra sevdim :)

      Sil
  13. Çok güzel ve değişik bir konusu varmış ^^ Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^^ Kesinlikle konusu epey değişik. Denemişler ama güzel denemişler :)

      Sil
  14. Giflere bayıldığımı öncelikle söylemek isterim^^ Daha önce duymamıştım, bir bakacağım. Yalnız çok güzel yorumlamışsınız, keyifle okudum. Bunu söylemeden geçmek istemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ^^ Teşekkür ediyorum :) Daha güzel gifleri de var ama fazla spoiler vermeden, en basit bu şekilde açıklanıyordu :DD

      Sil
  15. Ben de çok sevdim. Doktor olamadım ama biraz tıp bilgim olsun :DD Tanıştırığın için teşekkürler! eğlenceli anlatımın için iki kere teşekkürler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah iki kere rica ederiim O(∩_∩)O
      Animede geçen her şeyin insan biyolojisinde dolayısıyla tıpta yeri var. Güzel bir teselli seçimi olurdu yani 😅 Bağışıklığa giriş dersi falan diye okutulabilirdi :DD

      Sil
    2. Başladım ve şahane gidiyor. Her gördüğüme izletmek istiyorummmm

      Sil
    3. Hahah çok sevindim buna ^^ İzleyince aynı istek bana da gelmişti 🤭

      Sil
  16. kuş ilmecine bayıldımm :))).
    izlenecek ne çok şey var ama vakit bulanaa:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum onuu (/≧▽≦)/
      Çok doğru. Bir şeyler izlemeye vakit ayırmaktan çok var olan vakte sığacak bir şeyler izlemeye çalışıyorum ben de :)

      Sil
  17. yaa 87 yapımı olanı ben de izlerdim çocukken sırf onu izleyerek doktor olacağıma inanırdım çocukluk işte hahah :D bu da çok ilginçmiş şimdiden sevdim bile izleyeceğim çok da güzel anlatmışsın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa :)) Ben o yapımı izlemedim ama izleseydim kesin ben de inanırdım :DD Umarım bunu da onun kadar beğenirsiniz diyorum o zaman ^^

      Sil
  18. Animelerle aram bir türlü düzelmedi gitti. Yorum için teşekkürler, eline sağlık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^^ Her şeyle aramız iyi olmayabiliyor evet. Ben de seveceğimi tahmin ettiğim animeleri seçerek izliyorum zaten yoksa zamanımı içine çeken bir bataklık oluyorlar :D

      Sil
  19. geçerken uğradıım hatarakuuu matarakuuuu saibouuuu :)

    YanıtlaSil
  20. şapşik bi animeye benziyor :D Bakacağım^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :D Bütün şapşikliği alyuvar tek başına sırtlıyor zaten :D Ara ara akyuvarın da tatlı şapşal halleri oluyor ama :))

      Sil
  21. Ne kadar ilginç bir yapım. Daha önce duymamıştım. Sayende keşfetmiş oldum. Kalemine sağlık :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^^ Evet pek duyulmamış sanki, halbuki oldukça iyi bir yapım. Belki yeni sayılabilecek kadar günümüze yakın yayınlandığındandır :)

      Sil
  22. Bir Varmış Bir Yokmuş'u çocukken çok severdim. Çok eğlenceli, komik bir şeye benziyor. Okurken de çok eğlendim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) Ben önce bunu izledim, Bir Varmış Bir Yokmuş'u izlememiştim ama izleyenler benzetiyorlar konuyu :) Çok sevindim okurken eğlenmenize de ^^

      Sil
  23. Konusu ne kadar ilginç bir anime, izlemek istiyorum umarım Netflix'e gelir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bence de öyle :) Ben sadece anime çevirilerinin yapıldığı bir siteden izlemiştim Netflix konusunda bilgi sahibi değilim ama umarım gelir :)

      Sil
  24. Eskilerde bir çizgi film vardı, belki hatırlarsın ya da denk gelmedin. Şu an ismini de unuttum ama aynı o gibime geldi. Çok ilgimi çekmedi hastalık vs. ne yalan. :D Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlamadığıma göre denk gelmemiş olabilirim :'D Dürüstlük en sevdiğim :D Sağlık olsun :) Ben severim onun için direkt ilgimi çekmişti. Zaten bütün hikâye de hastalık konusunu üzerine kurulu. Pas geçmelisin o zaman bunu :)

      Sil
  25. Çooooook beğendim kesinlikle başlıyorum!

    YanıtlaSil