MİM : BİR YILDA HAYATIMDA NELER DEĞİŞTİ


Sevgili Berra okuyan herkesi mimlediği bir mim yapmış.

 Bir yılda hayatında neler değiştiğini değerlendirmek için bu mimi hazırlamış. Ben sorularını cevaplarken mim, bende bu amaca hizmet etmedi ama olsun. Eğlendim :)

Pandemi zaten her türlü cevaplarımızı değiştirecekti. 

Mayıs ayındayız. Bu demek oluyor ki geçen yıl bu zamanlarda pandemiyle yaklaşık bir buçuk aylık bir tanışıklığımız vardı. 

Tamam matematiksel hesabımızı yapıp ‘’geçen yılın’’ nereye denk geldiğini bulduğumuza göre soruları cevaplayabiliriz…




1) Geçen sene olmamı istediğim yerde miyim?

Koca bir hayır. Olmak istediğim yeri bırak olmam gereken yerde bile değilim. Teşekkürler Çin!  Teşekkürler Wuhan!  Teşekkürler Türkiye!

Zamanda geriye gidebilseydim her şeyin başlangıcına gide- şaka şaka o kadar geriye gidip de ne yapacağım, pandeminin başlangıcına kadar gidebilseydim eğer Çin’de olmak isterdim. Çin’deki o meşhur hayvan pazarına gider ve virüsün kaynağı olan hayvanın yenmesini engellerdim. Mis! O zaman belki geçen sene olmak istediğimiz yerlerde olabilmemiz için hepimizin bir şansı olurdu <3

Olurduk demiyorum tabii ama en azından olma ihtimalimiz artardı. 

Bu soruya özet tepkim ekteki videodadır :


 

2) Son 1 yıl iyi mi geçti yoksa kötü mü?

İyi desem, iyi değil.

Kötü desem, yalan söylemiş olurum.

Bardağın dolu tarafından bakıp daha çok şükretmek adına iyi geçen bir seneydi diyelim :’)

 

3) Hedeflerimi gerçekleştirebildim mi?

Şimdi şöyle bir şey var ki… 

Hayır :) Zaten şununla şuraya gitmek gibi hedefler direkt çöpe :)

‘’Şununla’’  yan yana gelemiyor, evdeki odaların dışında ‘’şuraya’’ bile gidemiyoruz. Onun dışında hedeflerimin kamuya açık alanda olanlarının hepsi ister öznel ister nesnel olsunlar rafa kaldırıldılar. Umarım o hedefler ben onları gerçekleştirene kadar orada bozunmazlar.

Evde yapılacak hedefleri gerçekleştirmeye gelince… Bunda pandemiyi suçlayamam sanırım :) Bazıları için evet gerçekleştirdim diyebilsem de hâlâ hatırı sayılır kadarına hayır gerçekleştiremedim demek zorundayım. Ama henüz vaktim var :D Yani vardır... inşallah :’)

 

4) Neler öğrendim?

Kopyala yapıştır yapabiliyor muyuz? Çünkü bu soruya vereceğim cevap sevgili Berra’nın cevabıyla aynı: Hiçbir şeyin sağlıktan önemli olmadığını ve sağlıklı olunca geriye kalan her şeyin halledilebildiğini öğrendim.

İşte bunu bilmekle öğrenmek gerçekten farklı şeyler.

 

5) Neler deneyimledim?

Ne mi deneyimledim? Her şeyin online’ını :)) Online eğitim, online alışveriş, online sinema, arkadaşlarla online buluşma, online müze gezisi, dünyayı online gezme… Durun bir dakika! Bu olmaz mı? Neden? Çünkü bunu hep yapıyorum. Cüzdanım dünyayı gezmek için yetersiz olabilir ama internetim değil :) 

Teşekkürler Google Earth!   

Teşekkürler internet! 

Teşekkürler dünyanın farklı yerlerinden yayın yapan bloglar!

Teşekkürler kitaplar!

 

6) Kendimi daha mı yaşlı hissediyorum yoksa genç mi?

Hahah iyi bari en azından bu sorunun cevabında pandemi bir şey fark ettirmiyor :D 

Ben ilkokuldan beri kendimi daha yaşlı hissediyorum. İçimde nine var benim. Huzurevine koysalar sırıtmam. 

Ama ben bunu olumsuz bir şey olarak almıyorum. Yaşlı hissetmek benim için çökmüşlük, heyecanını kaybetmişlik değil de sakinlik, daha büyük, yaşlı bir kaplumbağa gibi bilgiç düşünebilmek demek. Ama mutlu olduğum, heyecanlandığım zaman tabii ki genç gibi, hatta çocuk gibi hissediyorum. 

Zaten yaşlanınca içimizde bir yerlerde bir zamanların çocuğu,  bir zamanların genci durmazlar mı zaten? Sonuna kadar çocuk bir yaşlıyım!

 

7) 1 yıl sonra nerede olmayı umuyorum?

Allah’ım çok büyük bir istek olmayacaksa herkesle beraber sağ salim, güvende, sağlıklı, mutlu ve dışarıda olmak istiyorum. Bir de seneye ki mayısa kadar kafamı yararlı bilgilerle doldurmuş olmayı ve onları en iyi şekilde kullanabileceğim yerde olabilmeyi. Amin, çok amin.

 

Evet, benim bir yıl sonrası için umduklarım bunlardı. Sevgili Berra’ya bu mimi hazırladığı için ve okuyan herkesi de mimlediği için tekrar teşekkür ediyorum. 

Yapmak isterseniz bir de ben sizi mimliyorum o zaman. Sevgilerle... ^^

 

Yorum Gönder

21 Yorumlar

  1. Keyifli bir mim olmuş 😊

    Wuhanlılar bir ara parti yapıyordu sanki.Koronayı da yiyip bitirdiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen aynen. haberlerin yalancısıyım binlerce kişilik müzik festivali mi yapmışlar ne. normal bir dönem olsa tamam ama pek çok ülkede koronadan can kayıpları bu kadar yüksekken sinir bozucu.

      Sil
  2. Keyifle okudum, çok güzel anlatmışsınız içinizdekileri. Zaman makinesi olsa da liseye dönsem başka bölüm seçseydim diyorum ben de. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :)) Liseye dönmek mi? O da olur tabii. Kendi dünyamızı değiştirirdi tek bir seçim :')

      Sil
  3. Yaşlı hissetmeye bakışınız çok güzel :-)) Kaleminize sağlık 🙏 ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum :) Takıldığım yaşlılar da öyle olunca yaşlılığa farklı bir bakış geliştirmek zor olmadı 😃

      Sil
  4. Benim için o kadar verimsiz bir yıl oldu ki bu yılı unutmak istiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep yaptığı mimde şey demişti pandemiden sonra doğacağım. Keşke öyle olsaydı.
      Anne karnında geçen dokuz ay gibi yaşıyoruz ama yaştan sayılmıyor. Unutmaktan daha iyi olurdu böylesi belki...

      Sil
  5. Ne kadar güzel cevaplamışsın, okumak çok zevkliydi; katıldığın için çok teşekkür ederim. Özellikle ''çocuk bir yaşlı'' terimine bayıldım. Umarım bu yıl çok daha iyi ve güzel geçer:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah...Herkes için öyle geçer umarım.
      Ben teşekkür ederim yine güzel bir mimdi, cevaplaması yani. Diller ve Kelimeler mimi gibi :)

      Sil
  6. Çok keyifli gülümseten cevaplar olmuş. :) Tebrik ederim. Evet sağlık en önemlisi.

    Bu arada bloğunuzu yeni keşfettim. Takip ettim bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum :) Gelirim tabii.
      Sağlık en önemli şey gerçekten, herkes için tecrübeyle sabitlendi bu sanırım pandemiden sonra.

      Sil
  7. ya pandemi konulu olsa da ya valla kahkaha attım biçok yerde, komikçiii :)

    YanıtlaSil
  8. Bence de öyle :) Cevaplaması çok kolay oldu. Herkes dolduğu için sanırım mimlenen herkese de öyle gelecektir :') Ama dediğin gibi umarım ikinci yarıda toplarız, maç doksan dakika.

    YanıtlaSil
  9. Tatlı bir yazı olmuş, okurken gülümsedim:))

    YanıtlaSil
  10. Yazarken keyif aldığınız çok belli. Aynı keyifle okudum çünkü 🤗 İçinizdeki nineye de, ona bakış açınıza da bayıldım bu arada 😊Emeğinize, kaleminize sağlık 🧚‍♀️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum 😊 Keyifle okuduysanız ne mutlu bana 🦚

      Sil
  11. Keyifli bir mim olmuş. Böyle geriye dönük değerlendirmeler yapabildiğimiz mimler hoşuma gidiyor. Verilen cevapları okurken bir yandan ben de düşünüyorum. Farklı bakış açısı sağlıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum ^^ Mimler genelde hoşuma gidiyor benim :) Geriye dönük değerlendirme yapabilmek de artısı oldu :)

      Sil