BCP - TEMMUZ - FİLM : PADMAN

''Blogları Canlandırma Projesi'' blogların, her ay seçilen bir konuyla ilgili kitap-dizi-film üçlüsünden istediğini seçtikten sonra okuyup izleyip onun hakkında yazdığı ve sonra katılan diğer blogları da dolaştığı etkileşimli bir proje.  Bu ay için seçilen konu ''HİNDİSTAN''dı. Eğer siz de diğer blogların ne yazdığını görmek veya BCP'ye katılmak isterseniz sevgili Okurix'in bloğunu şuradan ziyaret edebilirsiniz. Bu ay için ben bir film izledim.

Pad Man 2018 yapım, Dram/Komedi-drama türünde bir Hint filmi. Bu sefer Hint filmi izleyemeyenler için iyi bir haberle gelmedim çünkü filmin süresi hintfilmvari :’)  2 saat 15 dakika.

Evet film, normal filmlere göre daha uzun.

Evet, filmin şarkılı kısımları var.

Yine de film konusu itibariyle izlenmeyi ve izlettirilmeyi hak ediyor bence. Hatta bu film, bazı insanlara, halat zoruyla ekran başına bağlayarak izlettirilmeli. Bunlar benim düşüncelerim tabii. Hem danslı birkaç kısmı atlamak isterseniz de ileri tuşu bir parmak ötenizde.


Pad Man’in IMDb puanı 7,9. Bence haksız bir puan değil. Bana sorsalardı da filme on üzerinden yedi puan verirdim, son yarım saat olmasaydı belki de altı. Filmin ilk yarısı daha çok bir tepeye tırmanmak gibi. Lakshmi’nin o noktaya kadar nasıl geldiğini görüyoruz. Ama ilk yarıdan sonrası bildiğiniz yokuş aşağı. Sonunda da filmden motive olmuş bir şekilde ayrılıyorsunuz.


FİLMİN KONUSU: 

Lakshmi eşini çok seven bir yeni evli bir adamdır. Hayatında her şey yolunda gitmektedir ta ki eşinin özel günleri gelesiye kadar. Eşinin özel günlerinde ped yerine kirli bezler kullandığını görür. Üstelik kadınlar bu günlerini evde değil dışarıda, balkonda oturarak geçirmek zorundadırlar. Lakshmi eşinin durumuna üzülüp bu duruma tepki gösterir ve çözüm yolları arar ama hem eşinin hem de evdeki diğer kadınların ‘’erkeklerin kadın sorununa karışmaması gerektiği’’ tepkisiyle karşılaşır. Eczanede satılan pedler fahiş fiyatlarda olduğundan eşi kullanmayı kabul etmez, Lakshmi de karısı için uygun maliyetli hijyenik ped üretmenin yollarını arar.


Filmin; batıl inançlar, körü körüne bağlanan gelenek görenekler, fahiş fiyatlar, piyasa gibi çeşitli konular üzerinde topluma ve sisteme karşı yaptığı eleştirileri var. Hepsi de o kadar üzerinde durulması gereken konular ki.

Toplumsal mesajı olan filmler deyince en azından ‘’Hint Filmi’’ olarak Türkiye’de ilk akla gelen isim Aamir Khan olur sanırım. 3 Idiots, pK gibi filmleri bizde çok popüler. Akshay Kumar’ın da son yıllarda böyle toplumsal konulu pek çok filmi var. Hatta BCP’nin ocak ayında yine Akshay Kumar’ın ‘’Mission Mangal’’ adlı filmini izlemiştim. Hindistan’ın Mars’a uydu gönderme sürecini anlatan başarılı bir filmdi.

Bu film de aynen o film gibi ‘’gerçek bir hayat öyküsüne’’ dayanıyor. Gerçek Padman’in adı ‘’Arunachalam Muruganantham’’. Filmden sonra Arunachalam Muruganantham’ın hayatını okuyunca öğrenmiştim filmin biyografik nitelik taşıdığını. Bu filmde yaşanan birçok şeyin gerçekte de aynıları yaşanmış, internette basit bir arama yaparak filmden sonra karşılaştırabilirsiniz.

 

Filmin içeriğine çok girmek istemiyorum ama yazmadan geçemeyeceğim yerler var.

-Birleşmiş devletler.

+Hangi köy orası?

-Çok büyük bir köy orası. Amerika birleşik devletleri !

+Şu suyun ortasında elinde meşale kadın olan yer mi? Biliyorum, sadece seni deniyordum.

Gitmeden önce bu şekilde bahsettiği Amerika’da öyle bir konuşma yapıyor ki o konuşmanın bende unutulmayacak bir yeri olduğu kesin. Konuştuklarının anlamlılığı bir yana bana İngilizce konuşma ve çalışma konusunda cesaret verdi bu film. Gözümde çok da büyütmeye gerek olmadığını gördüm.

Konuştuğu sahnenin manzarasının mükemmelliği mi, konuştuğu Lakmilizce(Laksmi İngilizce’si anlamında)’nin yanlışlarının mükemmelliği mi, yoksa sondaki ‘’I want, ı want..’’ dediği kısımda sesinin titremesi ve oyunculuk mu? Hangisi daha etkileyiciydi bilmiyorum.

O kadar konuştuktan sonra bir de şey demesi beni benden aldı: Tanrım o kadar İngilizce nereden çıktı? Orada konuşan ben değildim :D

 

Özetle film :

Başta beni şaşırttı. Sürekli ‘’Ciddi misiniz siz?’’ deme ihtiyacı hissettim ve üzüldüm. Zaten kolay bir fizyolojik süreç değil bir de toplumun dışlayan, pis gören bakışları altında hijyenik olmayan koşullarda bunu yaşamak hiç kolay olmasa gerek.

Daha sonra kızdırdı. Çünkü toplumu geçtim bunu kendi kendine kadınlar da yapıyordu. Ortalıklarda tam Lakshmi gibi dolaşıyordum ve tepkilere anlam veremiyordum. Hele tıp öğrencileri… Sizden beklentim daha büyüktü.

Ardından girişimcilik damarımı kabarttı. Kendimi hadi koçum yaparsın sen Lakshmi derken buldum :) Yaptı da. Üstelik Lakshmi’nin başından beri çizgisini bozmaması çok güzeldi.

Ve biraz da aydınlandım. Pedlerin içindeki şey nasıl pamuk olmaz? Bir insan nasıl pişiden bile fikir bulur? Gerçi bu adamın mars filminde de vardı yağda kızaran pişilerden marsa gitme fikri buluyordu. Bu sefer de pedin hacmini azaltma fikrini buldu. Kızarıp kabaran hamura çatalla birkaç delik açarsanız söner ya hani pişiden yine fikir buldu adam :O

En son da benim için zirveydi. Filmden aklımda kalacak en önemli sahne üstte de dediğim gibi sonda konuşma yaptığı kısım oldu.


Böylelikle de filmden memnun ayrıldım. İlk yarı biraz yavaş kalıyor son yarıya göre ama bence genel olarak güzel filmdi. İzleyecek bir şeyler arıyorsanız Padman de aklınızda bulunsun derim. Sevgilerle…

Yorum Gönder

27 Yorumlar

  1. İlginç bir konusu varmış, izlerim büyük ihtimalle. Tanıtım da çok güzel olmuş. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok sevdiğim filmlerden biri :) Ben de o ingilizce konuştuğu sahneden etkilenmiştim harikaydi. Çok keyifli bir yazı olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izleyen birini nihayet görüyorum ^^
      Beni de etkisine en çok alan kısımdı konuşma yaptığı sahne :)

      Sil
  3. Çok ilginç konusu varmış.Duymamıştım filmi. bir ara bakayım.:) Kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Konusu ilginç, gerçekten böyle şeylerin yaşanıyor olması daha da ilginç.

      Sil
  4. pikuuuu izleyeceğim, şimdiden sevdim bile :)

    YanıtlaSil
  5. Konusu çok şaşırttı. İzleyeceğimi düşünüyorum. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  6. Kesinlikle izleyeceğim. Konusu fazlasıyla merak ettirdi, not aldım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden iyi seyirler :))
      İzlemesi biraz vakit alıyor ama bence izlenesi bir film :)

      Sil
    2. Filmi izledim birkaç gün önce ve tek kelimeyle bayıldım:))) İzlerken bütün duygularım karıştı, şaşkınlık, kızgınlık, mutluluk... Kesinlikle herkes izlemeli ve bunun utanılacak bir şey olmadığını bilmeliler. Laksmi'nin azmine hayran kaldım, mücadelesi örnek olmalı. Hiçbir zaman yılmadı, kimse ona inanmadı, toplum tarafından dışlandı ve sanki dünyanın en kötü şeyini yapıyor gibi gösterildi. Hint filmlerini sevmem ama bu film ayrı bir yerde bana göre. Sayende haberim oldu, izledim, teşekkür ederim:))))

      Sil
    3. Bu arada yazmayı umutmuşum; filmin sonundaki ingilizce konuştuğu sahne mükemmel, söyledikleri mükemmel, bayıldım:)))

      Sil
    4. Böyle bir geri dönüş aldığıma ne kadar sevindim anlatamam :) Daha da bir şey yazamıyorum :D

      Sil
  7. Severek izlemiştim, etkileyici ve başarılı bir film :) Azmin elinden kolay kolay bir şey kurtulmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru :) Lakshmi de aynı Edison gibi nice yanlış denemelerden sonra buldu nasıl yapması gerektiğini. Hikayenin gerçekliği de etkileyici olmasını katlıyor :)

      Sil
  8. Bu nasıl film böyle, filminin olmasını geçtim gerçekten varmış ona şaşırdım. Yani maddi sıkıntıdan ya da eline geçmemeyi anlarım ama bilerek yapılması. Daha iyi anlamam için filmi izlemem lazım, hem de en acilinden. Emeğine sağlık, sayende böyle bir film olduğunu öğrendim. :O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamak için kesinlikle filmi izlemek gerek :) Benim izleme zevkini kaçırıcı olmasın diye anlatmadığım pek çok yönü var :)
      Filmde ve haber sitelerinde geçen rakamlara göre Hindistan’da kadınların sadece yüzde 12’si hijyenik ped kullanabiliyormuş. Çok çok düşük bir oran.
      Üstelik temin edebilmeyi geçtim o maddi imkanı bulabilenler bile öyle bir tavır içindeler ki... Olay sadece ped değil. O günleri evin içinde bile yaşayamıyor kadınlar balkonda geçirmek zorundalar. Lakshmi'nin herkesin -kadınların bile- böyle düşündüğü ortamda bir şeyler yapmayı düşünmesi bile bir şeyken, o her şeye rağmen bilerek yapmaya çabalıyor. Filmi izlemek her şeye açıklık getirecektir ama şimdiden bu kadarını söyleyebilirim :) Yorum için teşekkürler ve iyi seyirler ^^

      Sil
  9. kadının eve girememesi çok korkunç bi şeyken kadınların da normalin bu olduğuna inanmış olması bunu daha da korkunç hale getirmiş, çok şaşırtıcı bir konusu varmış izlerim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru bir çıkarım :) Şimdiden iyi seyirler o zaman :)
      İzlerken en çok da ona takıldım sanırım, tıp okuyan kızların olduğu sahnelerde bari siz yapmayın dediğimi hatırlıyorum. En küçüğünden en büyüğüne kadar köydeki kadınların hepsinin tepkisi aynıydı.

      Sil
  10. Enteresan bir tanıtımdı. Adama zorla Hint filmi izlettireceksiniz :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah ama ayın konusu Hindistan'dı ne yapalıımm :D

      Sil
  11. Kesinlikle izleyeceğim. Konusu fazlasıyla merak ettirdi, not aldım

    YanıtlaSil
  12. Filmi izlemedim ama o kadar güzel anlatmışsın ki konuşmanın geçtiği kısımda sahneyi izlemişim gibi heyecanlandım :D Acaba direkt konuşmayı mı açsam netten, dedim sabredemeyerek :) Ama hayır, izleyecek bir zaman yaratmalıyım kendime. Emeğine sağlık🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o kısmı hem izlerken hem yazarken o kadar gaza geldim ki acaba sahneyi direkt izleyin diye, yazıya koysam mı düşünmedim değil 😂😂 Ama sonra vazgeçtim :) Filmin içinde izleyince etkisi ve anlamı hemen izlemekten daha fazla olurdu 💌 Ayrıca yorumun için teşekkür ederim okurken gülümsememek zordu 😁💐

      Sil