HER RENKTEN BİR KİTAP

 



Bloğu ilk açtığım zamanlarda ''2021 Kış Okuma Şenliği''ne katılmıştım ve bunun için bir liste oluşturmuştum.  Liste oluşturmak çok keyifliydi. Bu iş çoğunlukla kitaplığımdaki kitapları uygun maddelere yerleştirmekti o kadar. Liste sayesinde bir süredir boynu bükük bekleyen kitaplar kış aylarında okunmuş olacaklardı. Öyle de oldu. Sayılır... :)  
Çünkü henüz tamamlayamadım :) 
Ne yapayım? Araya liste dahilinde olmayan birçok kitap girdi. 

Liste yapmanın çok keyifli olması bir yana okumama pozitif yönde katkısını görmem, düzenli okumam için bir itki olması gibi geçerli sebeplerle ben de kendime bir liste yapmaya karar verdim. 
Bu sıralar, kitap kapaklarıyla ilgili bir yazı yazmak için araştırma yapmam sebebiyle de kitap kapaklarının rengine göre bir okuma listesi düzenleyeyim dedim ve ortaya 
''HER RENKTEN BİR KİTAP'' okuma fikri çıktı :)




BEYAZ : İki Şehrin Hikayesi

Charles Dickens

Can Yayınları


SARI : Elveda Gülsarı

Cengiz Aytmatov

Ötüken Neşriyat

 

TURUNCU : Dune

Frank Herbert

İthaki Yayınları


PEMBE : Bir Mars Destanı

Stanley G. Weinbaum

İthaki Yayınları


KIRMIZI : Fahrenheit 451


Ray Bradbury

İthaki Yayınları


MOR : Saatleri Ayarlama Enstitüsü


Ahmet Hamdi Tanpınar

Dergah Yayınları 


MAVİ / LACİVERT : Petrol!

Upton Sinclair

Sel Yayıncılık


YEŞİL : Sonsuz Dikkat Dağınıklığı Gündelik Yaşamda Sosyal Medyaya Odaklanmak

Dominic Pettman

Sel Yayıncılık 


KAHVERENGİ : Ne Kitapsız Ne Kedisiz

Denemeler 1

Bilge Karasu

Metis Yayınları 


GRİ : Babalar ve Oğullar

İvan Sergeyeviç Turgenyev
Can Yayınları

SİYAH : Yeraltından Notlar
Fyodor Mihayloviç Dostoyevski
Can Yayınları

 

Listem bu şekilde ama kendime süre sınırlaması koymuyorum. Çünkü liste oluşturmayı sorumluluk bilincinden ziyade eğlendiğim için yapıyorum. Yapmak isterseniz diye de aşağıya şablonun boş halini bırakıyorum. Şimdiden herkese keyifli okumalar... 

***







Yorum Gönder

35 Yorumlar

  1. Değişik bir skala olmuş hocam renklere göre ayırmak... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Liste olayları pozitif etki yapıyor bende. Bir de böyle bir şey deneyeyim dedim :) Eğlenceli oluyor.

      Sil
  2. Ben de mi yapsam böyle bir liste :) Eğer her renkten varsa kitaplıkta deneyeyim yarın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeyi düşünmenize sevindim, listenizi okursam eğer daha da çok sevineceğim kesin :D Ben de kitaplıktan ayarladım listeyi mavi yerine lacivert buldum mesela ya da mor için kapağından tam belli olmasa da Saatleri Ayarlama Enstitüsü vardı kitaplığımda onu listeye aldım :)) Böyle böyle tamamlanıyor bir şekilde :)

      Sil
  3. Ben de yapayım bu listeyi, elimdeki kitapların bir kısmından kurtulmuş olurum. Ancak o listeyi burada ne zaman yayınlarım bilmiyorum, sözde 2 liste daha yayınlayacağım 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu listelerden biri galiba ''Seri Kitapları Seri Okuyoruz'' değil mi :)) Ben de daha hazırlamadım geç olsun güç olmasın diyorum kendime. Hem bunu hem de o iki listeyi hazırladığında keyifle okuruz artık bakalım neler çıkacak :D

      Sil
  4. Liste beni de motive ettiği için seviyorum hepsini okumasam da listeye tik atmak çok guzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ^-^ Tik atmak, o tamamlanmışlık hissi müthiş bir şey.

      Sil
  5. listeciyim ben dee, iyi bişi düşünmüşsün, listen de iyi kitaplardan oluşuyor, yanii bu bir etkinlik mi şimdi, okuycak mısın bunlarıııı :) hoş bişi olmuş yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Renkler dahilinde belirledim kitapları sonra da okuyacağım inşallah öyle yani:D
      Etkinlik demeyelim de etkinlikçik gibi bir şey oldu evet :))

      Sil
    2. Ha bu arada yazmayı unutmuşum ''Yaşasın Listeciler!'' :P:D

      Sil
    3. bu etkinliğin aklımda, çok sempatik geldi bana :) iki kitap etkinliği daha yapıyom ya, yapabilirsem bunu da yapıcem :)

      Sil
    4. Pekiii... Duruyoruz biz burada :) Ben de zorlanmak için değil keyif almak için yapıyorum zaten böyle bir şeyi ^^

      Sil
  6. Sevgili Aynadaki Yansıman bloğunun sahibesi de böyle bir liste hazırlamış^^
    Onun listesine de bakmak isterseniz bağlantısı :
    https://aynadakiyansimaniz.blogspot.com/2021/02/her-renkten-bir-kitap.html

    YanıtlaSil
  7. güzel bir fikirmiş:)) ama kış okuma şenliği bitmeli önce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen... Aslında önce şenlik kitaplarını okumaya çalışıyorum ben de ama araya başka kitapları alarak okuyorum sürekli :))

      Sil
  8. baak son yazısımaa biiii .)

    YanıtlaSil
  9. Çok renkli bir etkinlikmiş.:)

    YanıtlaSil
  10. Deep sayesinde ben kitap cennetine düstümm sanki ya harikaa. İmlecimdeki Kus'a bayıldım
    beklerim blogevimede :D Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  11. Tatlı giriş yazısı ve gri kapak dramıyla Belle'nin Kütüphanesi bloğunun sevgili yazarının hazırladığı rengarenk kitap listesi :))

    https://belleninkutuphanesi.blogspot.com/2021/02/her-renkten-bir-kitap.html

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten de güzel bir fikir. Burayı yeni keşfettim takipteyim :)

    YanıtlaSil
  13. merhaba harika bir fikir olmuşş ben de liste yapmak isterim yapınca bloguma ekleyim size de haber veririm yayınlayınca :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamdır 👍 Katılımınız için teşekkür ediyorum ^^ Hemen sizin yazınızın linkini de yorumlara ekliyorum :)

      Sil
  14. Ben de listemi seçtim yazımı blogda yayınladım bu arada seni takibe aldım. çok iyi oldu sağ ol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sizin bloğunuzu öğrenip ziyaret etmiş oldum bu sayede 😄

      Sil
  15. Renkli kitaplarıyla Farklı Diyarlar bloğu da listesini oluşturmuş ^^ Hem de ortak kitabımız var ki şahane :D Onun listesine bakmak için listesinin bağlantısı :
    https://farklidiyarlarayolculuk.blogspot.com/2021/03/her-renkten-bir-kitap-etkinligi.html#comment-form

    YanıtlaSil
  16. Etkinliği Belle'nin Kütüphanesi'nde gördüm ve katılmaya karar verdim. Bu da benim listem: https://suleuzundere.blogspot.com/2021/03/her-renkten-bir-kitap.html

    Etkinlik için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ^^ Katılımınız için teşekkürler *^____^*
      Şimdiden güzel renkli okumalar.

      Sil
  17. Çok güzel bir etkinlik. Bu hafta pazar günü paylaşacağım Blogger Gazetesinde de yer verdim.

    YanıtlaSil