DÖRDÜNCÜ AYIN DÖRDÜ : ''SABAH SERİNLİĞİ''

Nisanın dördü. 4.4.21.

Bundan sonra her ayın sırasıyla kendi gününde, nasıl gittiğine dair yazı yazmaya karar verdim. Bu kararı devam ettirebilirsem bu serinin ikincisi mayısın beşinde gelecek yani :)

Hadi hayırlısı :)


Bu ay bahara girmeye karar verdim.  Dün uyandığımda camı açtım ve ilk defa, yüzüme vuran hava dondurucu gelmedi. Serinliği yumuşak ve uyku açıcıydı.

Sabah serinliğini seviyorum. Hem de çok. Sayesinde güne Heidi gibi başlıyorum böyle sabahlarda. Hızlı hızlı hazırlanıp kendimi kırlara atmaya çıkıyorum evden. Binaların şehirlerinde kırdan kastım, park yeşillikleri olmasına rağmen :)  

Heidi gelse benden daha Heidi olamaz böyle sabahlarda :)


Normalde bir şeylere geç kalmadıkça hızlı hazırlanan biri değilimdir. Ama sabah camı açıp da dışarıda öyle bir havayla karşılaşırsam hazırlanma ve kahvaltı vaktimden alır okula yürüyerek gitmeye veririm, yani verirdim o vakti.

Gün içinde nasıl sorumluluklarım olduğu önemli olmaz. Sanki yüksüzmüşüm gibi o serinliğin içinde, güneşin parıldadığı yerlerde ısınarak gölgelerde üşüyerek henüz gecenin kırılmamış soğuğunda yürümek omuzlarımı hafifletir.

Yolumu uzatır, kaldırımlardan değil çimenlerden yürüyebileceğim bir rotayı tuttururum. Müziğimi açarım. Gözlerimi açarım. Çiçeksiz ağaçları bile görmek memnun eder beni. Yaşadığımın gerçek olduğunu hissettirir tüm bunlar bana.


Şimdi böyle bir şey mümkün değil gerçi. Ama dedim ya bahara girmeye karar verdim ben. Sanki bir şeye yetişecekmiş gibi hızlı hızlı ettim kahvaltımı dün. Sonra araladığım pencerenin kenarına geçtim. Artık yeşil çay içmeyi seviyorum. Evde kaldığımız bu sene hoşuma gitmeye başladı bu da :) Ama tabii siyah çay aşkı forevır  (´▽`ʃƪ)   

Bir de tarçın, karanfil ve zencefil var bu yeşil çayın içinde. Ben ne ara bu kadar bitkisel şeylerden hoşlanan biri oldum hiç bilmiyorum. Tarçını severdim ama o da sütlacın üstünde. 🥣


Neyse… Yeşil çayı da koydum pencerenin pervazına. Bir haftadır okumakta akut kabızlık çekiyor gibiydim. Öyle ki başka bir şey okumayı deneyeyim bari derken derken üç kitabı birden okuduğumu fark ettim. Ama hepsinde de okuma hızımın gerisinde kalıyordum iyi mi? Bu gün bahara giriyorsam madem, kitaplarım da baharı çağırsın dedim ve gittim dördüncü bir kitap getirdim pencerenin kenarındaki sehpaya. Gökyüzü gibi masmavi kapaklı da üstelik :)

Bayağı iyi geldi. Kitabı yarıladım bile. Böylece bir ‘’akut okuma kabızlığı vakası’’nı daha çözüme kavuşturmuş oldum. Okumaya devam.

Kitap yüzünden bardakta kalan yeşil çayın bir kısmını soğumuş şekilde içmek zorunda kalmamı saymazsak keyifli bir bahar sabahıydı. Ayrıca biraz pencereden dağlara bakmalı, biraz da balkona gidip çiçeklere bakmalı bir sabahtı da. Böyle başlayan bir günün devamında tabii ki daha üretkendim. Darısı bütün ayın başına. (Amin çok amin.) 🤲


Yazıyı yazarken bütün bir aya panoramik şekilde bakarım diyordum ama sazı alınca elime yine mikroskopla okuyacağınız bir ‘’bahar serinliği‘’ yazısı yazmışım. Yazarken bahsettiğim detaylarda kayboluyorum, hele ki sevdiğim bir şeyleri yazıyorsam kendimi iyice kaptırıyorum. Neyse, bu yazı umarım parçadan bütüne gider ve tüm ay böyle sabahlarla geçer. Kulağa olmayacak bir dua gibi gelse de lütfen amin diyelim nereden biliyoruz :)))

(Yaa…Böyle sabahlarla geçemez tüm ay. Nereden mi biliyoruz? Ramazan geliyor ya. Nasıl da unuttum? Neyse o zaman böyle geçmese de olur. Bu duanın kabul olmaması için en güzel sebep işte.)


 Burada da bu  ayın yazısını yazarken keşfettiğim bir parça var ( •̀ ω •́ )

Nisan ayında kulaklığımda çokça çalacağı şimdiden belli oldu :)  burada.


Yorum Gönder

31 Yorumlar

  1. Sabahlarınız hep böylesi güzel olsun Inşaallah.

    YanıtlaSil
  2. her sabah her günün böyle güzel olması dileğiyle bolca amin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şekilde sizin de öyle olması duasıyla bolca amin ^^

      Sil
  3. Akut okuma kabızlığı literatüre girecek bir tabir olmuş, çok beğendim 🙈😅🙏 Güne iyi başlamanın ilk kurallarından birinin, kalkınca hava durumuna bakmaksızın pencereyi açıp derin bir nefes almak, o havayı yüzünüzde hissetmek olduğunu okumuştum zamanında☺️ 5.5.21 i bekliyoruz artık, mutlu pazarlar 🙏 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bundan sonra bir süre sabahları pencereyi açtığımda aklıma ilk bu söz gelecek galiba. Kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı tadında bir söz. Birbirlerine de çok yakıştılar 😀 O günlere çıkarsak eğer yazmamazlık edemeyeceğim sanırım o zaman 😅 Yorum için teşekkür ediyorum, size de mutlu pazarlar 🙏

      Sil
  4. Her günün gülümseme içinde geçsin:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiim :) Umarım hepimizin öyle geçer.

      Sil
  5. Umarım öyle geçer 🍀 Martta hiç bahara girdik gibi olmadı. Zaten mart öyle bir ay biliyorum ama çiçekler vardı yine de etrafta 😅
    Karar vermedikçe nisan bile bahara sokamayacaktı beni onu fark ettim. Neden? Çünkü evdeyiz 😬 Umarım bahar geçmeden yaz gelmeden bu yılın baharını kaçırmamayı başarırız.
    Yazarken rol çalmayan şarkıları seviyorum. Kayıp giden bir parça. Arkada kaç defa çaldığını fark etmeden yazmışım... Nisan ayından bir yerin tapusunu vermesem olmazdı 😂

    YanıtlaSil
  6. Kocaman amin dedim bile :)
    Ne güzel bir etkinlik olmuş.
    Ahh ahh öyle özledim ki sabahları erken kalkmayı ve en önemlisi; erken ve dinç kalkmayı...
    Darısı bize, selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum ^^
      Darısı kesinlikle hepimize 😄😊

      Sil
  7. Her sabahınız çok güzel olsun inşallah :) Fikir çok hoş bundan sonraki aylarda da bekleriz, bir değerlendirme gibi de olur hem :) Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de, hepimizin de öyle olur inşallah 😄 Çok teşekkür ediyorum ^^

      Sil
  8. Süper bir yazı olmuş. Okurken için açıldı. :) Şarkıları dinleyerek güne başlıyorum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle olduğuna çok sevindim ^^ Neşeli hafif şarkılar iyi oluyor güne başlamak için :) Uyku açıcı :))

      Sil
  9. umarım ay hep böyle devam eder. bu arada alt köşedeki pati izlerine tutuldum, ne tatlılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum :) Yukarı çıkma butonu aslında ama kaldırımdaki pati izlerini hatırlatıyorlar bana, seviyorum ^^

      Sil
  10. Güzel görünmek mi yoksa güzel hissetmek mi sorusuna cevap niteliğinde bir "Heidi" alıntısı buldum. Kendinizi güzel hissettiğiniz günleriniz bol olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heidi benzetmesi yaparken çok da farkında olmadığım bir yöne dikkat etmişsiniz... Yorumunuz için teşekkür ederim.
      Kendini daha güzel hissedince insan, sanırım onu dışarı yansıtacağından daha güzel de görünür. Bu durumda cevap iki defa kendini güzel hissetmek olur sanırım :)

      Sil
  11. pek keyiflendim okurken :) ytarçın çayı çok seviyom yaa, toz ve tablet oluyo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oley o zaman :D Ben de seviyorum tarçını, kokusunu, sütlacın üzerindeki halini :) Yeşil çayın içinde de güzel oluyormuş, artık o hâlini de :)

      Sil
  12. Günleriniz hep böyle neşe içersinde keyiffle geçsiin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum :) Dilerim sizin de öyle geçer ^^

      Sil
  13. tarçın ve yeşil çay çok yakışıyor gerçekten :) keyifle okudum, kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum ^^ Önceden tarçını sadece sütlaçla yakıştırırdım ama gerçekten yeşil çayla da yakışıyorlarmış :))

      Sil
  14. Bence böyle yazmaya devam et. Çok güzel bir yazı olmuş.
    Benim bloguma da beklerim
    Duygublog16.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum. Umarım devam ettirebilirim :)
      Bloğunuza da uğramayı isterim.

      Sil
  15. İyi bir fikir, bol çaylı:) Ben gece kuşuyum, sabahları sabahladığım zaman severim sadece:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabahları sabahlayınca sevmek gerçekten farklı bir yorum:) Bu artık gece kuşu olmanın en üst mertebesi sanırım :)

      Sil
  16. böyle uyanmalı insan
    böyle anlamalı baharı ve yaşamı
    böyle de anlatmalı

    sonra böyle bir şarkı dinletmeli

    Okuyan da satırların içinde kalıvermeli :-))

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçtenlikle teşekkür ediyorum ^^
      Sanırım ben de bu kadar incelikli bir yorumun şiirselliği içinde kalıvereceğim :'))

      Sil