2023'ün Anahtar Kelimesi

2022’nin son ayında çok sevdiğim bir arkadaşımla kitap okumayı rutinleştirme alışkanlığı kazanmak için her gün o günlük okuma yaptığımıza dair mesajlaşmaya karar verdik. Yıl boyu ikimiz de pek verimli okuma süreçleri geçirmemiştik. Benim 2022’de elime kitap almadığım haftalar oldu. Gelmişiz aralık ayına. Bu saatten sonra bu yıl için bir şeyleri yolundan döndürmeye geç kaldım biliyorum. Ama bir umut bu yılın son otuz gününde yeni yıla da kalacak bir alışkanlık geliştirmeye başlayabilirdik beraber.

🍀

Benim sorunum kitap okuyamamak değildi aslında. Kitabı elime alamamaktı. Bir kitabı okumaya başlayınca bitirmek kolaydı. Ama bir kitap bitince diğer kitaba geçesiye kadar günler, haftalar arada kaynayabiliyordu :’) 

Bu sayede her gün okumak istesem de istemesem de o da benim için okuyor olabilir diye okumayı başardım, başardık! Sonuçta arada boşluk bırakmadan okuyunca nasıl bir hız kazanabildiğimi gördüm. Gördüm ve… Nutkum tutuldu. Zinciri kırmama aktivitelerinin gücünü fazla hafife almışım. Bilinçli bir şekilde yapmaya çalışınca üstümdeki değişimin etkisi görülmeye değerdi.

Aralık ayında okuduğum kitaplara bakınca ne kadar seviniyorum bilemezsiniz :) O yığını raflardaki yerlerine bile geri dağıtmadım daha. Şimdi ben bunu neden anlattım? Yazının asıl konusuna geldiğimiz patikayı görünür kılayım diye.

Bir süredir kendime bu yıl için hangi anahtar kelimeyi belirlesem diye düşünüyordum. Evet, bir süredir…  Sonuçta bir kelime seçebiliyorum ve bu benim yıl boyu anahtar olarak kabul edebileceğim bir kelime olmalı.

Bu yılda kendimden istediğim şeylerin hepsini birden bünyesinde bulundurabilecek türden bir kelime… 

2023’te en çok neye ihtiyacım olacak gibi görünüyor diye düşündüm. Ne yapmam gerekiyor? Nasıl yapmam gerekiyor?

‘’SEBAT’’ olsun diye düşündüm. Neden böyle düşündüğümle patikayı geri takip ederseniz karşılaşabilirsiniz. Aslında bu konuda kararlı gibiydim ama sonra ‘’JOY’’ kelimesi kafama takıldı. Sebat anahtar kelime olmak için fazla duygusuzdu bana göre. Ama Joy da ihtiyacım olan rasyonel hedefleri karşılamaya yetmiyordu. En sonunda düşündüm, düşündüm ve KEDİ’ye karar verdim :D

Hıhım, evet kedi. 2023’te anahtar kelimem bu!

🍀

Sebat ve joy başta olmak üzere istediğim pek çok kelimeyi, bu kelimenin potasında eritebilirim :) Kendine yararı olan şeyleri öncelemeleri, Rızkımı Veren Hüda'dır Kula Minnet Eylemem tavırları, güneşin bile tadını çıkarmaları. Daha sayıp giderim bu yıl ben böyle :)

Siz anahtar kelime belirlediniz mi ya da belirlemek ister misiniz 2023’ünüze?



Yorum Gönder

22 Yorumlar

  1. güzel fikirmiş vallahi :) bilemedim kelime ama mesela hımm neşe olsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun valla anahtar kelimenli, dopdolu anlar geçireceğin bir yıl olsun hem de deep(✿◡‿◡)

      Sil
  2. anahtar kelime, ilginçmiş, neden olmasın :) her sene muntazam olarak ha gayret diyorum kendime, şu üşengeçlik denen illetten kurtulmak için:) ama yanına eklemeli bir iki kelime daha gibi gibi :)

    bu arada sizin aksinize sebat kelimesi hiç duygusuz gelmedi bana, ama belli ki bende ki ha gayret gibi tesirsiz kalmış üzerinizde :)

    güzel, kedi' li bir yıl dilerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim :]
      İtiraf etmek gerekirse aynı illetten ben de mustaribim. Bazen hafif seyrediyor ama ağırlaştığı zaman o olmuyor işte :') Üşengeçlikten, ertelemekten kurtulmak için Oblomov oku tavsiyesi almıştım ama onu okumayı da erteliyorum hep, o derece :) Ama bir adım olsun, Oblomov'u okuyayım bakalım ben bu ay yorum vesilesiyle. İnşallah dersimi de alırım :D
      Sebat kelimesine de gelirsek: Duygularda da sebatkar olabiliriz ama sebat kelimesi daha çok sol beyin faaliyetlerimde gerekiyor bana. Onun için sanırım ben daha rasyonel tarafından bakıyorum kelimeye :) Benim duygu katamamamdan olabilir sebep :) Teşhis koyma: başarılı :)

      Sil
  3. Zincir kırmama olayını bende bu sene diyet olayında kullanıyorum. Dün başladım hedef olarak 180 gün koydum. Benim bu seneki hedef kelimem BOLLUK ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsinler diliyorum o zaman önümüzdeki günler için. Ben de farklı bir kulvardan ,kitap okuma olayında zinciri kırma yaparak, eşlik ediyorum o zaman size :) Bolluk da anahtar kelime olmak için mükemmel. Umarım bu yıl öyle bir yıl olur sizin için, sevdikleriniz için... (❁´◡`❁)

      Sil
  4. Bu anahtar kelime seçimini ilk kez gördüm. :) Ve fakat daha muazzam olanı seçilen anahtar kelime. Enfes. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah teşekkür ederim (´▽`ʃ💜ƪ)
      Kelimenin kendisini de sevdiğim gibi, bu yıl kelimeye yükleyebileceğim anlamları düşünmek de bu kelimeye olan sevgimi arttırıyor :)

      Sil
  5. Anahtar kelime belirlemedim ama yazını okuyunca düşündüm:))) Benimki Gülümsemek:)))
    Senin anahtar kelimeni çok sevdim, kedilere olan sevgimden dolayı:)))
    Kitabı eline alınca bir şekilde okuyorsun, eline almazsan o okuma hiç gerçekleşmiyor, orada sana katılıyorum:)))
    Yeni yılın kutlu olsun, tatlı ve mutlu bir sene olsun senin için:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm, inşallah hepimiz öyle bir sene geçirebiliriz ^^
      Kitabı eline alamama konusunda yalnız olmadığımı bilmek güzel hissettiriyor böyle hissetmek biraz kötü bir şey olsa da :]
      Anahtar kelime seçimi de şahane bence. Gülümsemek. Yorumlarını okumak bile kendine ne kadar isabetli bir seçim yapabildiğini anlamaya yeter ( •̀ ∀ •́ )✧
      Umarım içinden gelen gülümsemelerin yüzünden eksik olmadığı bir yıl oluur :)

      Sil
  6. Sebat çok güzel bir kelime bu yıl için:) umarım gönlünüzce bir yıl olur, keyifli okumalar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, umarım hepimiz için güzel bir yıl olur :) Yeni anahtar kelimemin içinde sebat kelimesinden de pay çıkaramasaydım vazgeçemezdim onu seçmekten :)

      Sil
  7. Kitap okumak üzerine samimi düşüncelerle başlayan hoş bir yazıydı öncelikle. :)
    Bazen okunulan bir kitabın ardından ara verme ihtiyacı hissi bana da uğruyor. Bu konuda insanın kendini bilip tanımasıyla neyi nasıl yapacağına karar verme yetisinin bulunması da büyük bir şans aslında.
    Yeni yıl için kendime anahtar bir kelime belirlemedim. Paylaşımda bulunmasan aklıma böyle bir düşünce gelir miydi bilemedim. :) Ama beni motive ve mutlu eden bir fikir oldu, bunun için teşekkür etmek isterim sana. Yeni yıldaki anahtar kelimem için düşüneceğim ve buraya gelip tekrar yazacağım inşallah. :)
    KEDİ. Anahtar kelimen ve bu tanım üzerine düşüncelerin de çok iyiydi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim, gerçekten... Bu yıla okurken beni mutlu eden bir yorumla başlamış gibi oldum. Anahtar kelimeni seçmeni ve yazmanı merakla bekliyor olacağım.✍(◔◡◔)
      İnsanın kendini tanıması, ne yapacağına, nasıl yapacağına karar verme yetisine sahip olması ayrı ayrı hem büyük hem de elde edilmesi zor şanslar. Ama bu şanslara sahip olmadan da olmuyor. Er ya da geç elde edilmeleri gerek, kendimizin en iyi hâline sahip olabilmek için...
      Buna çabalıyorum (~ ̄▽ ̄)~ Kitap okuma konusu bazında bile en iyi versiyonuma ulaşmama daha çok var :') Ama bu yıl kitaplar arasındaki süreyi minimum tutarak bu versiyona daha çabuk ulaşmayı umut ediyorum :)

      Sil
    2. Buldum. Bu yıl beni motive edecek kelimemi buldum. :)
      Kar tanesi.
      Hem kışı sevdiğimden hem de kar tanelerinin her birinin özel olduğunu bildiğimden, kar tanesi diyorum. Saflığı, zerafeti ve eşsiz oluşu temsil etmesi başlıca sebeplerden biri olabilir.

      Sil
    3. Ne ince ruhlu bir seçim olmuş bu anahtar kelime. Merakla beklememe o kadar değdi ki :))

      Sil
  8. Başlamak işin yarısıdır denilmesi boşuna değil, bunu ben de hissediyorum -her konuda- hem de iliklerime kadar :) Ben birlikte yapmanın etkisini gördüm, hem eşlik eden biriyle yapmak daha keyifli onun için bir eşlikçi tavsiye ediyorum şiddetle :) Olmadı bloglar üzerinden eşlik ederiz birbirimize :)
    Tek de yapılabilir tabii ama birileriyle yapmanın keyfi başka oluyor okumayı.
    (〃 ̄︶ ̄)人( ̄︶ ̄〃)
    Seçim yapmak benim de hoşuma gitmez genelde böyle sınırsız seçenek arasından. Birini seçersem dışarıda bıraktığım diğerleri aklıma gelir de daha güzelini, daha iyisini bulabilecekken yapamadığımı düşünürüm diye.
    Aman sonunda gül bahçesi hikayesine dönmeyelim diye bu yıl erkenden seçimimi yaptım ama :D Solmuş güle de hiçbir şeye dönüşmesine de razı gelmemek için...
    İnanç mı? Güzel bir seçim bence. İnşallah anahtar kelime konusunu teorik olarak da, uygulama olarak da gönlünce rayına koyduğun bir yıl olur bu yıl :)

    YanıtlaSil
  9. Güzel bir seçim olabilir :) Bu anahtar kelimeye ihtiyacı olmayacak bir insan tanıyamayız bile...

    YanıtlaSil
  10. Kelime seçme fikri hoşmuş aklıma gelmemişti. Kararsız biri olarak üzerine biraz düşünmem gerek, şuan seçemedim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünmesi zaman alıcı :) İhtimallerin sınırsızlığı da işi yokuşa sürüyor :)

      Sil
  11. Yıllık hedef belirlemeyi çok severim ama anahtar kelime belirlemek hiç aklıma gelmemişti :-) Ben yeni yılda üstümdeki tembellik ve üşengeçlikten kurtulmak istiyorum. bu yüzden irade, istikrar, çalışkanlık gibi bir kelime seçebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu yıl gerçek olur bu istek :) Ben de sebat kelimesini benzer sebeplerden dolayı seçmeyi düşünmüştüm, genel ihtiyacımız çalışmada kararlı bir devamlılık sanırım ama bu yıl başaracağız :') :]

      Sil